لینک کوتاه خبر

اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا در راستای حفظ سلامت عمومی

استاندار گیلان اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا را در حفظ سلامت عمومی موثر خواند و تاکید کرد که برنامه‌ریزی‌های لازم با همکاری مردم برای بهبود وضعیت کنترل بیماری در شهرستان‌های زرد استان، صورت گرفته و اقدام شود.

اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س)، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و تصریح کرد: کادر درمان علیرغم تمامی خستگی و فشارهای ناشی از شیوع کرونا، صبورانه در حال خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: به سبب واکسیناسیون گسترده در استان و رعایت پروتکل های بهداشتی، در زمان حاضر شاهد کاهش قابل توجه تعداد افراد بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا هستیم اما باید همواره نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها اهتمام ورزیم.

استاندار گیلان، اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا را بسیار مهم خواند و افزود: ارائه بسته های فرهنگی با مضمون اقدامات پیشگیری در برابر کرونا باید مورد توجه فعالان حوزه رسانه و صداوسیما باشد.

عباسی، با تاکید بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش فشار روانی ناشی از همه گیری کرونا بیان کرد: مدارس و دانشگاه ها باید با فراهم کردن بستر حضور دانش آموزان و دانشجویان مطابق با الزامات کرونایی، پویایی در امر آموزش را فراهم آورند چراکه حضور فیزیکی در کلاس های درس، عاملی اثرگذار در امر آموزش و فراگیری است.

وی درخصوص ورود اتباع بیگانه، ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون اظهار کرد: در صورت مثبت بودن نتیجه تست کرونای این افراد، سریعا نسبت به قرنطینه آنان اقدام شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان خاطرنشان کرد: در شهرستان های زرد، فرمانداران و بخشداران ضمن بررسی دلایل بروز بیماری، در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب با مدیران حوزه بهداشت و درمان و دیگر بخش ها، برنامه ریزی و اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *