لینک کوتاه خبر

امام جمعه رشت: برخی مناطق استان گیلان همچنان مشکل آب آشامیدنی دارند

تولم نیوز: به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت شناخت امام توسط مردمان جامعه اظهار داشت: بر همه مسلمانان لازم است که امام و حجت خدا را بشناسند و این دستور خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نیاز به معنویات در زندگی بشر را جزو دیگر دلایل شناخت امام دانست و ابراز داشت: بهره گرفتن انسان از کتاب خدا، عصمت اهل‌بیت(ع) و نهج‌البلاغه در سعادت انسان تاثیرگذار است بنابراین نیاز ما به اهل‌بیت(ع) و امامان همانند نیاز انسان به آب برای حیات است.

فلاحتی ضمن گرامیداشت سالروز آغاز ورود آزادگان به میهن گفت: آزادگان ذخایر انقلاب و افتخار ملت هستند و مردم هیچ وقت زحمات آن‌ها را فراموش نخواهند کرد البته آزادگان هم قدر خود را بدانند زیرا مایه عزت مردم ایران و همه آزادگان جهان هستند.

امام جمعه رشت به تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و بیان کرد: امام سجاد(ع) درباره حضرت عباس(ع) فرمودند خداوند متعال به آن حضرت مقامی عنایت کرده است که تمام شهدا در روز قیامت به مقام او غبطه می‌خورند‌.

وی با اشاره به در پیش بودن عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) با جهالت مردم مواجه بود و تلاش آن حضرت در راستای اصلاح امت و آگاهی‌بخشی به مردم بود اما جبهه نفاق و جهالت مقابل امام ایستادند و با آن حضرت جنگیدند و این عده دنیاطلب بودند و در برابر حجت خدا ایستادند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان ابراز داشت: مردمی که در برابر امام حسین(ع) ایستادند به‌خاطر دنیا، آخرت خود را به پایین‌ترین قیمت فروختند و به دنبال سلطنت و قدرت فرومایه رفتند و در هواپرستی غوطه‌ور شدند و مرتکب عملی شدند که خشم خدا و پیامبر(ص) را در پی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: کسانی که روبه‌روی امام حسین(ع) ایستادند در واقع از منافقان تفرقه‌افکن و گناهکاران اطاعت کردند و امروز هم در مقابل انقلاب و ملت ایران، جبهه نفاق، کفر، استکبار و هواپرستی قرار دارد و برخی از داخل کشور و برخی نیز از بیرون در حال بمباران تبلیغاتی هستند.

فلاحتی با اشاره به ضرورت شناخت حق و باطل توسط مردم گفت: انقلاب اسلامی در طول این 42 سال کارهای فراوان و تحولات زیادی را در عرصه‌های گوناگون داشته است که قابل انکار نیست و این انقلاب و کشور امروز مایه امید برای جبهه مقاومت در دنیا و تبدیل به الگو شده است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: کشورمان در جبهه اقتصاد، فرهنگ و مسائل مربوط به آن می‌توانست در جایگاه بهتری قرار بگیرد اما عواملی همواره مشکلاتی ایجاد کرد از طرفی رهبر معظم انقلاب در دولت‌های مختلف موارد ضروری در رابطه با ارتقاء، رشد جامعه و حل مسائل مختلف را به رییس جمهورها متذکر شدند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دولت‌های مختلف ابراز داشت: رهبر انقلاب با توجه به شناختی که از دولت نخست داشتند مسئله انقلابی‌گری و توجه به ارزش‌های انقلاب را به دولت نخست تاکید کردند و در دولت سوم، مسئله پرهیز از شتاب‌زدگی را مطرح کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: دولت چهارم همه چیز را به خارج از کشور گره زد و مسئله تعامل با آمریکا را مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا توجه به‌ اولویت‌ها و اتکا به ملت را مطرح کردند و در دولت فعلی نیز تاکید به مردمی بودن و مردمی ماندن آیت‌الله‌ رییسی داشتند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به لزوم توجه به امام جامعه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: در طول تاریخ عدم اطاعت از حجت خدا وجود داشته مانند حضرت علی(ع) که حجت خدا بودند اما مردم آن حضرت را با دیگران مقایسه می‌کردند که نشان از عدم شناخت نسبت به امام داشت.

وی به عکس جنجالی سفیر تازه‌کار انگیس در سفارت روسیه و پخش آن در شبکه‌های مجازی اشاره و بیان کرد: انگیس پیر معروف به کفتار و آدم‌های خبیث است و با توجه به سابقه آن‌ها ما چه نیازی به آن‌ها داریم؟

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به خباثت‌های انگلیس در طول تاریخ خاطرنشان‌ کرد: انگلیسی‌ها در جنگ 8 ساله هر نوع سلاحی را در اختیار صدام قرار دادند و در فتنه 88 هم اقدامات خبیثانه‌ای داشتند.

فلاحتی با بیان اینکه سفیر روسیه باید از ملت ایران عذرخواهی کند عنوان‌ کرد: ملت ایران ملتی شجاع و فرزندان امام خمینی(ره) هستند و ندای مرگ بر آمریکای این ملت همواره خاموش‌نشدنی است.

امام جمعه رشت قطعی‌های برق و آسیب‌های آن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به فصل برداشت برنج و بردن محصول به‌ کارخانجات برنجکوبی لذا مسئولان برق‌ دقت کنند تا این کارخانجات با مشکلات برقی مواجه نباشند از طرفی بعضی مناطق گیلان همچنان مشکلات آب دارند و نیازمند توجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *