لینک کوتاه خبر

برداشت ۲۱ درصد از اراضی شالیزاری گیلان

تولم نیوز :رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره با برداشت ۲۱ درصدی اراضی شالیزاری و پیش بینی تولید بیش از ۷۰۰ هزار تُن برنج سفید در استان گفت: ۴۰ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه برداشت شده است.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با همت کشاورزان زحمتکش گیلانی شاهد برداشت خوشه‌های طلایی برنج در سراسر استان گیلان هستیم، گفت: مساعد بودن شرایط آب و هوایی سبب شده تا کنون بیش از ۵۰ هزار هکتار برنج برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۲۱ درصدی خوشه‌های برنج در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: از این میزان برداشت ۴۰ هکتار به صورت مکانیزه و مابقی سنتی برداشت شده است.

وی از کشاورزان خواست تا با رعایت اصولی برداشت برنج بتوانند محصولی مناسب در اختیار داشته باشند، گفت: برداشت مکانیزه برنج قبل از ساعت ۹ صبح به علت رطوبت موجود صورت نگیرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شالیکاران نسبت به تنظیم دستگاه کمباین برای برداشت برنج حساسیت به خرج دهند، افزود: قبل از برداشت با هماهنگی لازم شالیکوبی ها فرایند تحویل و خشک به موقع صورت گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه کشاورزان از مرطوب شدن برنج و تبدیل شدن آن به دانه‌های خرد جلوگیری به عمل آورند، اضافه کرد: با مدیریت زمان می‌توان برداشت اصولی را در دستور کار قرار داد.

محمدی با بیان اینکه کشاورزان با رعایت نکات فنی برای استفاده کودهای گیاهی محصولی مقاوم‌تر کسب کرده‌اند، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک و ۷۰۰ هزار تن برنج سفید برداشت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *