لینک کوتاه خبر

بیانیه خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان به مناسبت روز خبرنگار

خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان به مناسبت بزرگداشت ۱۷ مرداد، روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: رسانه‌ها به عنوان مولفه‌ای مهم و تاثیرگذار در قدرتمندسازی جوامع و کشور‌ها برای پیشبرد اهداف و منافع ملی آنان، عهده‌دار نقش‌های راهبردی و سرنوشت ساز هستند. رسانه در هر سطح و گستردگی و در هر جغرافیایی در راستای همراه سازی مردم در ایجاد تحولات و پیشرفت‌های شگرف پیامد‌های وجودی خود را به واقعیت‌هایی انکارناپذیر تبدیل کرده اند.

در همین راستا اصحاب رسانه به خصوص روزنامه نگاران و خبرنگاران دیروز، امروز و فردا از نقش آفرینان موثر جوامع در تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌های تاریخی و طلایی به شمار می‌روند. خبرنگاران در جامعه ایران اسلامی که در سال‌های اخیر از هر سو مورد هجمه گسترده و عملیات روانی، رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته اند، به حق توانسته است با هوشمندی و هنرمندی مثال‌زدنی به رویارویی اثربخش با آنان بپردازد و این مبارزه بی امان همچنان تداوم دارد.

اصحاب رسانه در جامعه ایران و در استان گیلان اگر چه به موازات نقش آفرینی، تاثیر گذاری، آگاهی بخشی افکار عمومی و مبارزه جانانه با سیاه نمایی‌ها و تبلیغات سوء رسانه‌های دشمن ایثارگری می‌کنند، اما در کنار این هنر و حرفه، دارای مشکلاتی هم هستند.

مدیران فرهنگی و اجرایی کشور با نظر داشت آنچه در سالروز بزرگداشت روز خبرنگار سال‌های قبل تشریح شده ، به درستی آگاه هستند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلات اصحاب رسانه در حال حاضر، مشکل جدی بیمه، تامین مسکن، حقوق متناسب با شرایط اقتصادی کشور، آموزش‌های دانش محور، عملیاتی و کارآمد و هزینه‌های مربوط به دارو و درمان به خصوص برای خبرنگاران با تجربه و سالمند است. انتظارمی رود در آغاز دولت سیزدهم این مشکلات پیش از فرا رسیدن روز خبرنگار سال ۱۴۰۱ به صورت کامل حل و فصل شود.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار (۱۴۰۰) صمیمانه به همه همکاران بزرگوار رسانه‌ای عرصه قلم و اندیشه سراسر استان گیلان مبارک و فرخنده باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *