لینک کوتاه خبر

بیش از ٧٠ کیلومتر از رودخانه های این شهرستان لایروبی شد

سید جلال سید محمدی روز پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع تامین آب زراعی این شهرستان که با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان برگزارشد اظهار داشت:ضمن قدردانی از حمایت شرکت آب منطقه ای گیلان در این راستا باز هم  نیازمند پشتیبانی هستیم.

وی افزود:در طی این مدت بیشترین لایروبی های در سطح استان گیلان، درشهرستان صومعه سرا اجرا شده است.

سید محمدی با تاکید بر اینکه تداوم عملیات لایروبی در سطح شهرستان صومعه سراضروری است خاطر نشان کرد:سال گذشته و پیش از آغاز سال زراعی، شهرستان دچار سیلاب و خسارت های متعددی شد.

وی ادامه داد:در همان زمان با تلاش های صورت گرفته حدود ٢٠ کیلومتر از سردهنه و انهار آسیب دیده شهرستان صومعه سرا بازسازی شد.

فرماندار صومعه سرا درادامه بااعلام اینکه این شهرستان با ٢٨ هزار هکتار اراضی شالیکاری رتبه دوم تولید برنج استان گیلان و رتبه سوم کشور رادارا است گفت:تبدیل ایستگاه‌های پمپاژ دیزلی به برق جهت تامین آب زراعی از مطالبات کشاورزان صومعه سرایی است.

سید محمدی اضافه کرد: در این راستا تلاش هایی صورت گرفته اماتامین هزینه آن برای کشاورزان و دهیاران سخت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش میرزاکوچک صومعه سرا ٧ ایستگاه پمپاژدیزلی باید تبدیل به  برقی شود یادآورشد:٣حلقه چاه نیز در این بخش باید مجددا راه اندازی تا اراضی خارج از شبکه آبرسانی کانال را پوشش دهد.

سید محمدی خاطر نشان کرد: به دلیل قرار گرفتن روستاهای سه سار و ندامان در بخش میرزاکوچک در پایین دست شبکه آبرسانی کانال، هر ساله با بحران کمبود آب مواجه هستند.

وی افزود:۴۶ دریچه در سطح شهرستان صومعه سرا نیاز به تجهیز ونوسازی دارند که علی رغم مکاتبات صورت گرفته تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا اختصاص بیل دکل بلند به این شهرستان را اقدامی جهادی برشمرد وخاطر نشان کرد: این بیل دکل بلند  حجم بزرگی از مشکلات مارا با لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب برطرف وامنیت اجتماعی را به مردم روستاهای چمثقال، خمسر و نرگستان در بخش تولمات هدیه داد.

سید محمدی در پایان توزیع ناعادلانه آب زراعی کشاورزان صومعه سرایی را مهم ترین مخاطره آنان دانست و گفت: کشاورزانی که اراضی شالیکاری آنها در انتهای کانال قرار دارد از میزان پرداخت آب بهاء سنگین ناراضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *