لینک کوتاه خبر

بیماران کرونایی بستری در رشت از مرز یک هزار نفر عبور کرد | تولمات همچنان در وضعیت قرمز

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افزایش روزانه بیماران کرونایی در رشت گفت آمار بیماران بستری در بیمارستان های رشت از ۷۰۰ بستری هفته گذشته به یک هزار و پنج نفر در زمان فعلی رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد بیش از هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند. آبتین حیدرزاده با بیان اینکه کرونا این روز‌ها دیگر به هیچ کس رحم نمی‌کند از مردم خواست برای حفظ سلامت خانواده هایشان از خانه خارج نشوند و جمع‌های خانوادگی را تعطیل کنند.

تولمات همچنان در وضعیت پر خطر کرونایی قراردارد

 

به گزارش فرمانداری رشت، علی فتح اللهی در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار کرد: پذیرش روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های رشت نیز از ۱۷۷ نفر در هفته گذشته به ۲۴۳ بیمار در زمان حاضر رسیده که همه این آمارها نشانگر افزایش روزانه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برای کاهش بار بیماری در شهرستان رشت افزود: شرایط بیماری کرونا در رشت مناسب نیست، همه باید احساس مسئولیت کرده و با رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به هشدارهای متخصصان بهداشتی برای کاهش بیماری کمک کنند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: در شرایط فعلی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دو کار جدی شامل رعایت توصیه های بهداشتی و واکسیناسیون باید انجام شود ضمن اینکه رعایت پروتکل ها بعد از تزریق واکسن نیز باید توجه شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دوز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده است، افزود: از این میزان ۱۵۰ هزار دوز نوبت اول و ۵۰ هزار دوز دوم در نوبت دوم برای گروه های هدف تزریق شده است.

فتح اللهی گفت: پایگاه های واکسیناسیون در بخش های مختلف شهرستان رشت به ۹ پایگاه افزایش یافته است، انتظارست که سهمیه واکسن بیشتری به این شهرستان رشت اختصاص داده شود.

طبق تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون یکهزار و ۸۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند که تقریباً از دهم ماه گذشته تاکنون بیش از هفت برابر شده است ضمن اینکه ۲۷۰ بیمار مبتلا به کرونا بدحال تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *