لینک کوتاه خبر

تا پایان ١۴٠٠ هفت سد لاستیکی در گیلان به بهره برداری می‌رسد

تولم نیوز:وحید خرمی امروز با اشاره به ساخت هفت سد لاستیکی در استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر این سدها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارند و در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به ساخت سدهای لاستیکی به عنوان سازه های دوستدار محیط زیست افزود: سدهای لاستیکی در بستر رودخانه ها ساخته می شوند و هیچگونه عوارض زیست محیطی از جمله قطع درخت و یا مشکلات مربوط به منابع طبیعی ندارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خاطر نشان کرد: سدهای لاستیکی خالکایی ماسال با پیشرفت ۷۱ درصد ، گرگانرود تالش با ۵۸ درصد، فخرآباد رشت ۵۴ درصد، تولم شهر در صومعه سرا ۵۲ درصد ، خانه های آسیاب آستارا با ۴۲ درصد ، انبارسر در آستانه اشرفیه با ۱۰ درصد و رادارکوه شهرستان لنگرود با هفت درصد در حال ساخت هستند.

وی توسعه و بهبود آبیاری زمین های کشاورزی، ایجاد بستر مطمئن برای رودخانه ها ، ممانعت از پدیده کف کنی یا برداشت های غیر مجاز و جلوگیری از پیش روی آب شور دریا را از دیگر مزیت های راه اندازی سدهای لاستیکی دانست.

خرمی اضافه کرد: در نقاط مختلف استان ۱۱ سد لاستیکی مصوب شده بود که از این تعداد چهار سد لاستیکی در سه سال گذشته در شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه و فومن به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *