لینک کوتاه خبر

تداوم فعالیت سامانه بارشی در گیلان

تولم نیوز: مدیرکل هواشناسی گیلان از تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا پایان هفته میهمان گیلانی‌ها است و لازم است احتیاط ایمنی در آن رعایت شود.

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان خبر داد و اظهار کرد: هواشناسی طی چهارشنبه تا روز جمعه هشدار سطح زرد صادر کرده است.

وی با اشاره به توصیف سامانه بارشی و ناپایدار فعال در منطقه افزود: این سامانه با بارندگی، رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و مه آلودگی همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از احتمال وقوع مخاطراتی در پی فعالیت سامانه فعال در منطقه خبر داد و گفت: احتمال خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید، آب‌گرفتگی منطقه‌ای، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جریان رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه‌ای به‌ویژه در مناطق بالادست و ارتفاعات و دامنه‌ها، احتمال لغزش و رانش، احتمال تخریب پل‌ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها از نمونه مخاطراتی است که در پی فعالیت این سامانه ما را تهدید می‌کند.

دادرس همچنین توصیه‌هایی به جهت افزایش آمادگی‌ها در پی فعالیت سامانه این سامانه بارشی داشت و تصریح کرد: توصیه می‌شود احتیاط در ترددهای جاده‌ای در سفر به مناطق حادثه‌خیز، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌ ویژه شالی‌کاران، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محکم کردن سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق موردتوجه همگان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *