لینک کوتاه خبر

دومین همایش خیّرین منطقه تولمات در سال تحصیلی 91-92

به گزارش محمد فرد اسماعیلی ، ریاست اداره آموزش وپرورش تولمات ، دومین همایش منطقه ای خیرین با حضور فرماندار و مسئولین منطقه جهت همکاری در هوشمندسازی مدارس منطقه تولمات برگزارگردید.
در این همایش میرزا حسینعلی زاده فرماندار شهرستان صومعه سرا بیان داشت : در آموزش و پرورش هر هزینه ای سرمایه گذاری است و علم صدقه جاریه است .وی ادامه داد تعلیم و تربیت یک نوع عبادت است و کمک خیرین در امر آموزش وپرورش توفیق بزرگی برای هرکسی میتواند باشد .
فرداسماعیلی رئیس اداره آموزش و پرورش تولمات گفت : اکنون اکثر ساختمان ها و اماکن آموزش و پرورش منطقه با مساعدت خیرین احداث یا بازسازی شده است.

محمد فرد اسماعیلی در ادامه افزود : خیرین در منطقه اقدامات توسعه ای گسترده ای را انجام داده اند و از هر قشر و گروهی وارد این امر خیر شده اند.

وی با اشاره به نیت های خیر بانوان و مردان خیّر برجسته منطقه گفت : هنوز هم تولمات به این کمک ها نیاز دارد تا سطح آموزش ها و تعلیم و تربیت را ارتقا دهد.

محمد فرد اسماعیلی در ادامه در این جلسه با بیان اینکه توسعه واقعی هر جامعه در توسعه علم و دانش است ،گفت : سرمایه گذاری در این عرصه اولویت سرمایه گذاری ها است .

فرد اسماعیلی اظهارداشت : امروز فعالیت مدرسه سازی بعنوان یک وظیفه ملّی و دینی از رونق خوبی برخودار است تا کنون این تشکّل و فعالیت در همه استان کشور گسترده شده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی گفت : امیدوارم خیران با همان تلاش و همت خود در جهت رفع برخی مشکلات موجود در بخش تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی اظهار داشت : تعدادی از پروژه های نیمه تمام خیرین و نیز بخش دولتی باقی مانده که باید با تشریک مساعی این مدارس به انجام برسد.

وی افزود : همچنین باید خیران تلاش کنند بحث هوشمند سازی مدارس انجام داده و محقق کنند.

رئیس اداره آموزش وپرورش تولمات در ادامه افزود : خیران می توانند کار هوشمند سازی مدارسی را که خود ساخته اند انجام داده و اگر سایر هم تمایل به این امر دارند کلاس ها و مدارسی که باقیمانده را در این راستا تجهیز کنند .فرداسماعیلی ضمن شمردن فواید هوشمندسازی مدارس تاکیدکرد : مجهز کردن کلاسهای درس به تکنولوژی روز باعث : ارتقاء فرایند یادگیری – افزایش نشاط کلاس – صرفه جویی در وقت – افزایش خلاقیت دانش آموزان – ارتباط با منابع علمی جهان و دیگر مدارس – تغییر در نحوه تدریس معلمان – نظارت بیشتر والدین به فرایندآموزشی – تاکید برمهارت فکرکردن بجای حفظ کردن و ایجاد شخصیت در دانش آموزان میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *