لینک کوتاه خبر

رئیس پلیس آگاهی گیلان خبر داد افزایش کلاهبرداری پیامکی در گیلان

به گزارش تولم نیوز به نقل از خبرگزاری فارس»فرهاد فلاح‌کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه کلاهبرداری تلفنی در استان افزایش یافته است، اظهار کرد: اخیراً تعداد بسیاری از افراد به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به نحوه انجام این نوع کلاهبرداری، افزود: کلاهبرداران با ارسال پیامک به مخاطب خود اعلام می‌کنند که در مسابقه و یا قرعه‌کشی شرکت ارتباطات ایرانسل برنده جوایز ریالی شده‌اند و این افراد برای دریافت جوایز خود باید مقداری از اطلاعات فردی شامل کد ملی و شماره حساب را پیامک کنند.

*انجام ۶۰ مورد کلاهبرداری پیامکی در گیلان/شناسایی کلاهبرداران از داخل زندان

رئیس پلیس آگاهی گیلان ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۶۰ مورد کلاهبرداری از این نوع به پلیس آگاهی استان اعلام شده که در آن مبالغ هنگفتی از حساب شخصی این افراد برداشت شده است.

به گفته وی، انجام این نوع کلاهبرداری بیشتر در شهرهای رشت، آستارا، انزلی، فومن و لنگرود گزارش شده است.

فلاح‌کریمی، با بیان اینکه طبق پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از این کلاهبرداران شناسایی شده‌اند، متذکر شد: در پیگیری‌ها متوجه شدیم که بیشتر این کلاهبرداران از داخل زندان و با تشکیل گروه‌های کلاهبرداری ۱۰ تا ۲۰ نفره و با بهره‌مندی از سیم‌کارت‌های مفقودی اقدام به انجام چنین کلاهبرداری‌هایی می‌کنند.

*فراوانی سرقت‌های خرد و کوچک در گیلان

وی، فراوانی سرقت‌های خرد و کوچک در استان را یکی دیگر از معضلات دانست و گفت: امروزه بیشتر مردم از خدمات اینترنتی لپ‌تاپ و تبلت بهره‌مند هستند و این در حالی است که کمترین امکانات مراقبتی نیز در همین حوزه انجام می‌شود.

این مسئول با تأکید بر ضرورت دقت و مراقبت بیشتر از چنین اشیایی، تصریح کرد: این لوازم کم‌حجم و قیمتی هستند و گاهی اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد شامل عکس و فیلم‌های خانوادگی در آنها ذخیره و نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اطلاعات شخصی و اسرار خانوادگی افراد در دسترس افراد سواستفاده‌گر و ناهنجار قرار گیرد امکان بروز بسیاری از مشکلات و نگرانی‌ها دور از ذهن  نیست.

فلاح‌کریمی، صندوق عقب خودرو را مکان مناسبی برای نگهداری چنین لوازمی ندانست و یادآور شد: امیدواریم گیلانی‌های فهیم با رعایت چنین نکاتی از بروز مشکل و ناهنجاری برای خود و جامعه اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *