لینک کوتاه خبر

روند مطلوب برداشت برنج در گیلان

تولم نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت : تا کنون ۸۰ درصد از شالیزار‌های گیلان معادل ۱۹۰ هزار و ۵۴۱ هکتار برداشت شده است.
علی موسوی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت برداشت برنج افزود : در حال حاضر همه‌ شالیزار‌های این استان آماده برداشت محصول است و پیش بینی می‌شود تا اواسط شهریور برداشت برنج در گیلان به پایان برسد.
وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به روش مکانیزه و بقیه به شیوه سنتی کشت شد افزود : تا کنون بیش از ۱۴۲ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به صورت مکانیزه برداشت شده است.
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری ، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.
شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *