لینک کوتاه خبر

سویه جدید کرونا همه سنین را درگیر می کند

تولم نیوز :سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار به شهروندان در خصوص توجه جدی به توصیه های بهداشتی گفت: سویه جدید کرونا همه گروه های سنی را درگیر می کند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه نسبت سنی بستری‌های کرونایی در سه ماهه نخست امسال، اظهار کرد: با توجه به این بررسی‌ها ۱۳.۲ درصد بستری‌های کرونایی را سنین بدو تولد تا ۹ سال بوده اند.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۱۲۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شده اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ بیمار معادل ۱۳.۱ درصد بیماران در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در روزهای قبل تر نیز ۱۶ نفر از بیماران را کودکان و نوجوانان تشکیل داده اند، تصریح کرد: شهروندان باید هوشیار باشند که سویه جدید کرونا همه سنین را درگیر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌ها بهداشتی جدا پرهیز شود، ادامه داد: واکسیناسیون نیز باید در دستور کار قرار گیرد و افرادی که شش ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آنها گذشته باید دُز یادآور را تزریق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *