لینک کوتاه خبر

صعود ۱۲ هزارنفری داماش گیلان به فینال پلی آف

تولم نیوز : تیم فوتبال داماش گیلان در حضور بیش از ۱۲ هزار هوادار موفق شد با برتری دو بر یک مقابل آکادمی کیا به مرحله بعدی پلی‌آف صعود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دو تیم فوتبال داماش گیلان و آکادمی کیا در دیدار برگشت مرحله نخست پلی‌آف صعود به رقابت‌های لیگ دسته دوم از ساعت ۱۹:۳۰ در هوایی بارانی در حضور بیش از ۱۲ هزار هوادار در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف یکدیگر رفتند.

داماش گیلان با ترکیب عرفان قلعه نوعی، پژمان نجات، سامان فرزام پور، رضا امیدی، مهرام دامادی، سیامک علیزاده، امید کلانتر، مهرگان گلبرگ، آرمان شکوری، سعید طالبی و راستین خرم‌دل دیدار را آغاز کرد.

مطابق انتظار، دیدار دو تیم با حملات داماش آغاز شد و تیم کیا دل به ضد حملات بستند، درحالی‌که هواداران هر لحظه به امید گل به‌ ویژه روی دروازه آکادمی کیا روی سکوها نیم‌خیز می‌شدند، مهم‌ترین اتفاق دیدار در دقیقه ۳۹ رقم خورد.

شوت سرکش داماشی‌ها با دست توسط مدافع کیا بلوکه شد ولی داور مسابقه که دید خوبی هم نداشت از اعلام ضربه پنالتی خودداری کرد تا هواداران داماش گیلان تراژدی پلی‌آف مقابل نیروی زمینی تهران برایشان زنده شود.

یک دقیقه بعد ارسال مواج ضربه ایستگاهی با بی‌دقتی مهرام دامادی در دهانه دروازه آکادمی کیا همراه شد تا دو تیم با تساوی بدون گل در نیمه نخست زمین مسابقه را ترک کنند؛ نتیجه‌ای که در نیمه نخست دیدار رفت نیز حاصل‌شده بود!

پرواز همای خواننده سرشناس گیلانی، مسعود عباس نژاد، حسین کارگرنیا و حسن کریمی از اعضای شورای شهر، مهدی آقازاده پیشکسوت سابق داماش و سپیدرود و یوسف یزدانی شهردار منطقه ۲ رشت ازجمله مهمانان ویژه دیدار داماش مقابل آکادمی کیا بودند.

نیمه دوم مطابق نیمه اول با حملات داماش آغاز شد ولی این کیا بود که روی ضد حمله و غفلت مدافعین داماش گیلان در دقیقه ۵۵ توسط کمالوند به گل رسید.

داماش گیلان پس از دریافت گل روحیه خود را نباخت و با فشار هوادارانش برشدت حملاتش افزود، در ۵۹ مسابقه مجدداً صحنه‌ای مشکوک به پنالتی روی شکوری مهاجم داماش گیلان از سوی داور نادیده گرفته شد و این موضوع باعث شد بازی برای دقایقی با ورود افراد کنار زمین متوقف شود.

پس از وقفه‌ای هشت‌دقیقه‌ای دو تیم وارد زمین شدند، داماش با حمایت هوادارانش حملات پردامنه‌ای روی دروازه کیا تدارک دید و موفق شد روی حرکت انفجاری زاهد تبار به پنالتی برسد، سیامک علیزاده در دقیقه ۷۹ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا تساوی یک‌بریک حاصل شود.

به دلیل قانون گل زده در خانه حریف، داماش گیلان برای صعود چاره‌ای جز زدن گل دوم ندارد و با تساوی یک‌بریک این تیم کیا خواهد بود که راهی پلی‌آف می‌شود.

درحالی‌که بازیکنان و هواداران داماش گیلان استرس زیادی را تحمل می‌کردند این پژمان نجات بود که در دقیقه ۹۰ مسابقه گل دوم و برتری داماش گیلان را به ثمر رساند. اعلام ۱۰ دقیقه وقت اضافی نیز مانع صعود داماش نشد همچنان که قضاوت ناعادلانه داور نتوانست!

به گزارش فارس، تیم فوتبال داماش گیلان با برتری دو بر یک درمجموع دو بازی رفت‌وبرگشت پلی‌آف مقابل کیا تهران به دور بعدی پلی‌آف صعود کرد، داماش گیلان در پلی‌آف فینال در دو بازی رفت‌وبرگشت به مصاف دارایی تهران می‌رود تا تکلیف چهارمین و آخرین تیم صعودکننده به لیگ دسته دوم مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *