لینک کوتاه خبر

سند موقوفه ۱۳۰هکتاری روستای فلاح آباد صادر شد

رییس اداره اوقاف صومعه سرا گفت: سند ششدانگ موقوفه حاج حاکم نصیر به مساحت ۱۳۰ هکتار دربخش تولمات به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال صادر شد.

سید محمد جوادپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این موقوفه از بزرگترین موقوفات گیلان است که برای آن درسال ۱۲۸۴ هجری قمری وقف نامه صادر شده است، گفت : با صدور ۵ فقره سند برای این موقوفه در روستای فلاح آباد بخش تولمات، ۵۵۲ رقبه در سامانه جامع شهرستان باکاربری مسکونی، تجاری، زراعی وباغی ثبت شده است.
وی ادامه داد: نیت حاج حاکم میرزا نصیر رشتی واقف موقوفه، اقامه عزا و ذکر مصیبت برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هزینه تحصیل طلاب دینی، ازدواج سادات و خیرات و مبرات کلی بوده است.
جوادپور عنوان کرد: مستاجران این موقوفه باید اسناد خود را به‌روزرسانی کنند ومتصرفین باید نسبت به تمکین مقررات اوقافی اقدام نموده تا بتوانند سند مالکیت اعیان دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه ۲هزار و ۵۶رقبه متصرفی در شهرستان صومعه سرا در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است، افزود: یک هزار ۱۶۷مستاجر دارای سند اجاره  و ۹۷۰سند اجاره منقضی شده داریم که مستاجران آن باید برای تمدید اجاره خود به اوقاف مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه ۳۵۶موقوفه انتفاعی (مساجد) و منفعتی در شهرستان صومعه سرا وجود دارد، گفت : درآمد ۱٠۸ موقوفه منفعتی براساس نیات واقفین برای اجرای همان نیت صرف می‌شود.

منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *