لینک کوتاه خبر

لزوم تکمیل بزرگراه فومن–صومعه سرا–آستارا / مسیر ایران به جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به گیلان از طرح کنارگذر مرجقل، جاده ترانزیتی و چهار بانده فومن – صومعه سرا به پونل، جاده کلیدبر – طاهرگوراب به ماسال و خمام – پیربازار به ضیابر در شهرستان صومعه‌سرا بازدید کرد.

خیرالله خادمی در حاشیه این بازدید به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: یکی از محور‌های اصلی که به عنوان یک محور ترانزیتی شمال به جنوب عمل می‌کند و به عنوان کنارگذر غربی شهر رشت و استان گیلان محسوب می‌شود محوری است که از آزادراه رشت قزوین جدا شده از منطقه سراوان شروع و به فومن – صومعه سرا- تالش و آستارا و در نهایت به کشور آذربایجان متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه طول این مسیر ۲۲۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بزرگراه مورد استفاده قرار گرفته است گفت: باقی مانده این مسیر به طول ۷۰ کیلومتر باید سریع به بزرگراه تبدیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی مسیر فومن، صومعه سرا تا پونل را به طول ۴۲ کیلومتر عنوان کرد که ۶۰ درصد پیشرفت دارد و تا یک و نیم سال آینده به اتمام خواهد رسید.

خیرالله خادمی به طرح کنار گذر مرجقل اشاره کرد و گفت: این طرح هم با ۳ و نیم کیلومتر طول در حال کار است و بخشی دیگر نیز پس از تملک اراضی باید انجام شود که بعد از مناقصه عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد که با اجرای این پروژه مشکل گره ترافیکی بازار تولم شهر نیز برطرف خواهد شد.

وی مسیر طرح کلیدبر، طاهرگوراب به ماسال را نیز ۱۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه نیز تا یک و نیم سال آینده به اتمام برسد و پروژه خمام، پیربازار به ضیابر نیز که فاز اول آن به طول ۷ کیلومتر درحال اجراست و بقیه نیز پس از انجام مطالعات به مناقصه گذاشته می‌شود که با انتخاب پیمانکار عملیات اجرای آن نیز آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *