لینک کوتاه خبر

نیازمند کار فرهنگی برای تغییر نگاه والدین به مقوله ازدواج هستیم

تولم نیوز :رئیس سازمان نظام روانشناسی گیلان تعارض بین خانواده و فرزندان را مهمترین عامل به تاخیر افتادن ازدواج جوانان دانست و گفت: باید با انجام کار فرهنگی نگاه والدین تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی یحیایی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه تعارض قدرت بین خانواده و فرزندان مهمترین عامل به تأخیر افتادن ازدواج جوانان است، اظهار کرد: خانواده‌ها پذیرای این موضوع نیستند که جوان امروز شرایط گذشته را ندارد و همین نپذیرفتن تنش ایجاد می‌کند که منجر به ازدواج شتاب زده یا فرار از ازدواج کردن می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گیلان با اشاره به وجود شرایط سخت و رسوم دست و پاگیر قبل از ازدواج تصریح کرد: شرط و شروط سخت ازدواج باعث می‌شود که مراسم خواستگاری به یک نزاع تبدیل شود.

وی افزود: سیستم خانواده باید تسهیل گر ازدواج باشد و بخشی از کار فرهنگی و آموزشی برای این امر باید در خانواده‌ها به منظور تغییر نگاه والدین به مقوله ازدواج باشد.

یحیایی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی مراکز مشاوره‌ای پیش از ازدواج گفت: این مراکز که زیر نظر وزارت ورزش و سازمان نظام روانشناسی فعالیت می‌کنند بهترین فضا برای مراجعه خانواده و جوانان است و مردم باید بپذیرند که بهترین مشاوره‌ها از سوی افرادی بیان می‌شود که سال‌ها در این باره مطالعه داشته اند.

وی عنوان کرد: مشاوران ازدواج با بررسی ویژگی‌های شخصیتی افراد، آگاهی جوانان در ازدواج را افزایش داده و موجب شناخت بیشتر زوجین از یکدیگر می‌شوند که این موضوع در افزایش سازگاری بین زوجین بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گیلان با بیان اینکه مقاومت والدین در برابر تغییرات زمانه و جامعه از عوامل مهم در به تأخیر افتادن ازدواج جوانان است، افزود: تا زمانی که والدین رفتار فرزندان را مقابل ارزش‌های خود و فرهنگ جامعه قرار دهند اوضاع پیچیده باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *