لینک کوتاه خبر

نیمی از واحدهای صنعتی صومعه سرا تعطیل است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در بخش کشاورزی و صنعتی، گفت: نیمی از واحدهای صنعتی صومعه سرا تعطیل است.

سیدکاظم دلخوش ظهر جمعه در جلسه شورای اداری با اشاره به ظرفیت‌های مختلف صومعه سرا، اظهار کرد: صومعه سرا از جمله شهرستان‌هایی است که علیرغم داشتن پتانسیل‌های مختلف به حق واقعی خود نرسیده است.

وی با تاکید بر نتیجه گیری مصوبات سفر هیئت دولت در گیلان، تصریح کرد: از وزیر صمت انتظار می‌رود مصوباتی که در این سفر مطرح شده تا نتیجه نهایی پیگیری کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره روحیه ایثار و شهادت مردم صومعه سرا، افزود: مردمان صومعه سرا انقلابی، فرهیخته و پایبند به نظام هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این شهرستان صومعه سرا، بیان کرد: صنایع صومعه‌سرا در بخش‌های مختلف دچار مشکل بوده و نیاز به حمایت ویژه است.

دلخوش با بیان اینکه شهرک صنعتی صومعه تقریباً نیمه فعال است، گفت: برخی مشکلات اقتصادی و مالی گریبانگیر واحدهای تولیدی شهرستان صومعه سرا شده است.

وی افزود: کشاورزی و برنج درآمد اصلی مردم صومعه سرا است و جواب گوی نیازهای اقتصادی شأن را نمی‌دهد.

نماینده صومعه سرا در مجلس با انتقاد از وضعیت نامطلوب صنعت ابریشم گیلان، گفت: زمانی بیش ۷۰۰ نفر در مجموعه ابریشم صومعه سرا مشغول به فعالیت می‌کردند ولی اکنون این تعداد به ۷۰ نفر رسیده و اصلاً رضایت بخش نیست.

دلخوش با اشاره به وضعیت نامطلوب تالاب انزلی، گفت: سال‌ها است دچار مرگ تدریجی تالاب هستیم و باید برای احیای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری و معیشت مردم، افزود: اکثر بیکاران ما جوانان تحصیلکرده هستند و باید چاره‌ای برای اشتغال آنها اندیشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *