لینک کوتاه خبر

هواپیمای آتش‌نشان بر فراز تالاب انزلی

تولم نیوز: از عصر دوشنبه  ۱۲ هکتار از اراضی منطقه چراغ پشتان انزلی واقع در تالاب انزلی دچار حریق شد که با تلاش‌های صورت گرفته تا این لحظه بیش از ۹۵ درصد حریق ایجادشده در نیزارها مهار شد.

علیرغم اطفای هوایی آتش توسط بالگرد هلال‌احمر، متأسفانه موفق به اطفای کامل آتش نشده و از ظهر سه‌شنبه با وزش باد نیزارهای تالاب انزلی دچار آتش‌سوزی مجدد شد.

به گزارش فارس، پس از استفاده از یک فروند بالگرد آبپاش جهت اطفای حریق نیزارهای تالاب انزلی، در نخستین ساعات روز چهارشنبه مورخ، یک فروند هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین با حجم مخزنی قریب به ۴۰ تن ذخیره آب به‌منظور تسریع در روند اطفای حریق، از تهران عازم منطقه تالاب انزلی شد و تا دقایقی دیگر وارد فرودگاه رشت می‌شود.

تالاب بین‌المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپور چال و آبکنار انزلی محدود است که در سال ۹۸ حدود ۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی توسط سودجویان به آتش کشیده شد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز از دستگیری تمامی عوامل آتش‌سوزی اراضی مرداب انزلی خبر داده و گفته انگیزه متهمان در به آتش کشیدن بخش‌هایی از اراضی مرداب انزلی را سودجویی، تصرف و ایجاد کاربری مورد نظر بوده که در همین راستا پنج نفر از عوامل این آتش‌سوزی به دستگاه قضائی معرفی شدند که سرانجام منجر به صدور قرار برای تعداد دو نفر از این متهمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *