لینک کوتاه خبر

١٠ شهرستان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

تولم نیوز: بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز جمعه اعلام شد تعداد ١٠ شهرستان از شرایط قرمز کرونایی خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار شهرستان های قرمز از ۱۶ به ٦ شهرستان رسیده است.

بر این اساس رنگ قرمز شهرستان های آستارا، لاهیجان، بندرانزلی، رودبار، رودسر و صومعه سرا ثابت ماند و شهرستان های شفت، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رشت، خمام، تالش، فومن، املش و سیاهکل از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند ضمن اینکه رضولنشهر پیش از این نارنجی بود.

از هجدهم دی ماه امسال با کاهش شمار مبتلایان و بیماران بستری تمامی ١٧ شهرستان استان گیلان وارد رنگ‌بندی آبی شده بودند که این وضعیت برای کمتر از سه هفته تداوم داشت، رنگ نارنجی از ششم ، زرد از هشتم و قرمز از سیزدهم بهمن ماه بار دیگر در نقشه کرونایی گیلان قرار گرفت و هم اکنون تمام شهرستان های استان قرمز بوده و رنگ های نارنجی، زرد و آبی از نقشه کرونایی گیلان محو شد.

با آغاز سیر صعودی مبتلایان به کرونا در گیلان از اواخر دی ماه آمار بستری ها در بیمارستان های افزایشی شد، در این مدت تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان نزدیک به ۵.۵ برابر شده است.

بر اساس آخرین آمار امروز جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان،  ۶۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱۴ بیمار کرونایی بستری شدند.

تعداد بیماران بدحال مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیللن نیز به ۱۲۶ نفر رسید.

رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی و تجمعات در کنار واکسیناسیون از راهکارهای  مورد تاکید کارشناسان بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است. به این ترتیب شهر تولم شهر نیز همچنان در وضعیت قرمز کرونایی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *