لینک کوتاه خبر

پیش‌بینی باران و وزش باد شدید در گیلان طی ۲ روز آینده

تولم نیوز :سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: از فردا بتدریج از اواخر روز تا عصر چهارشنبه بارندگی و وزش باد شدید در استان خواهیم داشت.

شبنم هادی نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آسمان ابری ، مه آلود و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد تا پایان هفته در استان تداوم دارد، اظهار داشت: بتدریج از فردا سه شنبه با تقویت سامانه بارشی در تمامی نقاط بارندگی، وزش باد و رعدو برق شدید پیش بینی می شود .

وی  وزش باد شدید را بیشتر در سواحل و ارتفاعات استان دانست و  پیش بینی کرد که سرعت باد به ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر به صورت لحظه ای برسد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان مدت فعالیت این سامانه بارشی را تا عصر چهارشنبه عنوان کرد و گفت: در این مدت برای برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

هادی نژاد آبگرفتگی معابر عمومی ، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، آسیب به سازه های موقت و ضعیف ، شکستگی شاخه ها و احتمال سقوط درختان، رانش و لغزش و برخورد صاعقه را از جمله مخاطرات احتمالی در زمان فعالیت این سامانه عنوان کرد.

صدور هشدار رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که می‌تواند برنامه زندگی شما را مختل کند. به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. شما با مشاهده این رنگ باید در مورد تغییر برنامه‌های خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال‌تان بیاندیشید.

طی روز جمعه و شنبه گذشته نیز بارش شدید و صدور هشدار نارنجی در استان را  داشتیم که بر همین اساس بارش باران در برخی نقاط به بیش از یکصد میلیمتر و در رضوانشهر به حدود ۱۶۴ میلیمتر رسید اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده پیشگیرانه آسیبی به  زیر ساخت ها و سازه های زیر بنایی در استان نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *