لینک کوتاه خبر

آب‌بندان لیفشاگرد صومعه‌سرا نباید به افراد غیر بومی واگذار شود

تولم نیوز : رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه آب بندان لیفشاگرد صومعه‌سرا به مساحت ۵۷ هکتار میراث گذشتگان و از مهمترین منابع تأمین آب اراضی کشاورزی در گذشته محسوب می‌شد، اظهار داشت: کاربری این آب بندان به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و نباید به افراد غیر بومی واگذار شود.

به گزارش ایلنا از رشت،حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از آب بندان لیفشاگرد و رودخانه سیاه درویشان صومعه سرا بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه آب بندان لیفشاگرد صومعه‌سرا به مساحت ۵۷ هکتار میراث گذشتگان و از مهمترین منابع تأمین آب اراضی کشاورزی در گذشته محسوب می‌شد، اظهار داشت: کاربری این آب بندان به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و نباید به افراد غیر بومی واگذار شود.

وی با تاکید بر لایروبی این آب بندان تصریح کرد: با نظارت دستگاه قضایی و همچنین فرماندار صومعه‌سرا آب بندان پس از لایروبی و اصلاح باید جهت استفاده کشاورزان در اختیار آنان قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان در بازدید از رودخانه سیاه درویشان با اشاره به نقش این رودخانه در حمل و نقل کالا از صومعه‌سرا به انزلی، گفت: این رودخانه از گذشته منبع ارتزاق و معیشت مردم بوده که لایروبی اخیر آن موجب رونق دوباره گردشگری، صیادی و شکار شده و همچنین عبور و مرور از این منطقه که به دلیل رسوبات رودخانه مدت‌ها متوقف شده بود مجدداً آغاز شد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این بازدید با اشاره به اینکه ۱۷۰ هکتار اراضی زراعی مجاور رودخانه سیاه درویشان صومعه‌سرا به دلیل کمبود آب در معرض سوخت و خشکی قرار گرفته بود، افزود: اخیراً به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان این رودخانه لایروبی شده و شالیزارهای پیرامون رودخانه از خطر نابودی نجات یافتند.

وی در پایان با بیان اینکه شن و ماسه باقیمانده از لایروبی رودخانه مذکور باید در تعمیر و اصلاح جاده‌های این منطقه با نظارت مقامات قضایی شهرستان استفاده شود، خاطرنشان کرد: حسب دستور ریاست دادگستری استان به زودی نشستی پیرامون مشکلات آب بندان لیفشاگرد و رودخانه سیاه درویشان در مرکز استان با حضور مسئولان استانی و مدیران شهرستان برگزار می‌شود تا بر اساس قانون تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *