لینک کوتاه خبر

استاندار: نباید پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارآفرینان معطل بماند

تولم نیوز: استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از نوآوری در فعالیت های اقتصادی و اشتغال و شتاب در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارآفرینان و ایجاد یک جهش در روزهای آتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان ، دکتر ارسلان زارع عصر روز سه شنبه در جلسه مشترک کارگروه های اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید استان ، پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برای انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی در شرایط کنونی را اقدامی با اهمیت و ارزشمند دانست.

وی با اشاره به افزایش همکاری و مشارکت بانک‌های غیردولتی استان در مشارکت برای ایجاد فرصت‌های شغلی و ابراز خرسندی از جایگاه ممتاز گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: تحت هیچ شرایطی انجام کارشناسی پرونده‌ها و بازدید میدانی از واحدهای تولیدی، نباید با تأخیر مواجه شود بلکه رویکردهای حمایتی از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی  استمرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه براساس ظرفیت‌های مستعد اقتصادی موجود در بخش های مختلف گیلان، می‌توانیم در هر دستگاهی از زمره ممتازهای کشور باشیم، افزود: وجود دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف، بستر فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان است.

زارع با ابراز خرسندی از جایگاه ممتاز گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا، اظهار داشت: فرصت ایجاد شده در مرحله پنجم و نیز تبصره ۱۶ روستایی، امکان بهره‌مندی از سهم اعتبارات جذب نشده استان‌های دیگر باتوجه به متقاضیان گیلانی را فراهم ساخته است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تسریع در جذب اعتبارات تکلیفی و استفاده از منابع داخلی بانک‌ها هم تأکید و تصریح کرد: گزارش ارائه شده مبنی بر رشد همکاری و مشارکت بانک‌های غیردولتی ، قابل توجه بوده که نشانگر اهتمام آنها به موضوع اشتغال دارد و استمرار آن مورد انتظار است.

استاندار گیلان  بهره‌گیری از منابع مردم گیلان در جهت توسعه اشتغال، تولید و کارآفرینی در همین استان را موجب اعتماد بیشتر و مشارکت مضاعف آنان ذکر کرد.

زارع با بیان اینکه گیلان باید همچون سال گذشته در پرداخت تسهیلات رونق تولید جزء برترین های کشور باشد، خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی انجام کارشناسی پرونده ها و بازدید میدانی از واحدهای تولیدی نباید با تأخیر مواجه شود و در این مسیر؛ نگاه حمایتی به سرمایه گذاران، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بیش از گذشته مورد انتظار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *