لینک کوتاه خبر

امام جمعه رشت: مردم از وضعیت موجود خسته شدند و مسئولانی می خواهند که اهل ایمان و اخلاص باشند

تولم نیوز : آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دولت جدید وارث دولت کم کار و فرسوده است گفت: دولت جدید کم توجهی و بی مهری به مساجد را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: سوگواری های دهه نخست ماه محرم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی توسط عزاداران سالار شهیدان برگزار شد و از مردم عزادار تقدیر و تشکر می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به نامگذاری روز جهانی مسجد در ۳۰ مردادماه اشاره کرد و افزود: ۵۲ سال قبل صهیونیست ها بخشی از مسجد الاقصی را به آتش کشیدند. امام جمعه رشت با بیان اینکه قدری در سال های اخیر به مساجد بی مهری و کم توجهی شده است، تصریح کرد: انتظار داریم دولت جدید کم توجهی و بی مهری به مساجد را جبران کند.

 

آیت الله فلاحتی به روز پزشک مصادف با یکم شهریور ماه اشاره کرد و گفت: در روزهای سخت کرونایی از تلاش بی وقفه پزشکان، پرستاران و تمام کادر پزشکی تشکر و قدردانی می کنیم. وی با اشاره به آغاز هفته دولت مصادف با دوم شهریورماه، بیان کرد: دولت سیزدهم وارث دولت فرسوده و کم کار است و با توجه به اینکه دولت گذشته کادرسازی و بازسازی ها را انجام نداده، عمق گرفتاری برای دولت جدید بسیار است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان حرکت دولت بر مبنای گام دوم انقلاب که در دولت فرسوده به آن توجه نشد را جزو مطالبات مردم از دولت جدید دانست و خاطرنشان کرد: تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر، مبارزه با تبعیض، مبارزه با وضعیت ناسالم اداری، مبارزه با رانت خواری و همچنین مبارزه با فساد فرهنگی که دشمن به طور خزنده روی آن کار می کند، از پیام های ۲۸ خرداد ملت ایران است.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مردم دگرگون کردن وضعیت موجود را می خواهند، یادآور شد: مردم از وضعیت موجود خسته شدند و مسئولانی می خواهند که اهل ایمان و اخلاص باشند و به صورت جهادی کار کنند.

 

وی ادامه داد: مردم مسئولانی می خواهند که معتقد به مبانی اسلامی و نظام ولایی و همچنین فسادستیز باشند. امام جمعه رشت با بیان اینکه در نظام اسلامی مدیر نباید فاسد باشد، اظهار کرد: هر جا مسئول دارای دست ناپاک دیدید به متولیان مربوطه معرفی کنید.

 

آیت الله فلاحتی داشتن بصیرت نافذ انقلابی به ویژه دشمن شناسی را از ویژگی مدیر در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مسئول در نظام اسلامی نباید به فتنه گرایش داشته باشد و عده ای هنوز به فتنه گران گرایش دارند.

 

وی با بیان اینکه مدیران در نظام اسلامی نباید تجمل گرا و دنیاپرست باشند، تصریح کرد: اعضای کابینه، استانداران و مدیران خرد و کلان دولت جدید باید در تراز نظام تمدن ساز اسلامی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به خریداری واکسن از خارج توسط مسئولان اشاره کرد و گفت: عده ای از روزهای آغاز نظام اسلامی ساز مخالف می زدند و مانند مگس روی زخم هستند اما جمهوری اسلامی با تمام توان در حال واردات و تامین واکسن مورد نیاز مردم است.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به تولید واکسن برکت در داخل کشور، بیان کرد: به طور قطع در آینده جهانیان هجوم خواهند آورد و این واکسن را از ما خواهند خرید.

 

وی در ادامه پیرامون حقوق امامان معصوم بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، یادآور شد: خدای متعال به اطاعت و پیروی از امام دستور داده ضمن اینکه نیاز بشر به قانون از دلیل های وجود امام است.

 

امام جمعه رشت با تاکید براینکه بشر نیازمند امام و حجت خدا است، خاطرنشان کرد: امامت جایگاه الهی به منظور اصلاح جامعه است و اگر بشر غیر از این مسیر را طی کند جامعه مملو از ویرانه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *