لینک کوتاه خبر

بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای گیلان در حال اتمام است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان: بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای گیلان در حال اتمام است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان از اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد.

به گزارش تولم نیوز و به نقل از فارس، کبری مهرورز پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آموزش هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با اشاره به اتمام آموزش کارشناسان انتخابات در استان، اظهار کرد: آموزش دست‌اندرکاران انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت منطقه‌ای در استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: امسال دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 24 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود که در سطح ملی و محلی است.

مهرورز با بیان اینکه روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت‌های اجرایی آغاز شده است، افزود: بررسی صلاحیت نامزدها به‌زودی به اتمام می‌رسد.

دبیر ستاد انتخابات گیلان بر آموزش دست‌اندرکاران انتخابات تأکید کرد و گفت: امسال حماسه سیاسی با حضور پر شکوه مردم و تلاش هیئت‌های اجرایی در 24 خرداد ماه خلق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات هستند، تصریح کرد: دشمنان تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند و هیئت‌های نظارت باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

مهرورز، روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را 66 روزه خواند و بیان کرد: روند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری 39 روزه است و به‌زودی آغاز می‌شود.

جانشین ستاد انتخابات گیلان با ابراز خرسندی از دریافت استعلام از مراجع چهارگانه برای نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآور شد: صحت انتخابات در تمام مراحل به عهده هیئت‌های اجرایی است.

وی با تصریح براینکه هیئت‌های اجرایی خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانند، خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی به‌دور از تعلقات سیاسی باید امور را انجام دهند و انصاف و رعایت مصالح ملی را مد نظر داشته باشند.

مهرورز، بی‌طرفی هیئت‌های اجرایی در انتخابات را امری ضروری خواند و افزود: تمام مجریان برگزاری انتخابات باید با قانون آشنا باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان منویات مقام معظم رهبری بر تمام اعضای هیئت‌های اجرایی را واجب دانست و تصریح کرد: از هر گونه اقدام که موجب بی‌اعتمادی نسبت به اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات شود باید پرهیز کرد.

وی با تاکید بر پرهیز از حواشی پس از انتخابات گفت: نظارت بر حسن فعالیت احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و رعایت اصل بی‌طرفی از راهکارهای برگزاری انتخابات سالم است.

مهرورز خواستار دخالت نکردن دستگاه‌ها و نهادها در برگزاری انتخابات شد و خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان نامزدها در پای صندوق‌های رأی می‌تواند از آسیب‌ها در انتخابات جلوگیری کند.

مشارکت صد در صدی در شهرهای زیر 100 هزار نفر تأیید نمی‌شود

دبیر ستاد انتخابات گیلان، نبود تعرفه کافی در شعبه‌های اخذ رأی را از آسیب‌های برگزاری انتخابات برشمرد و یادآور شد: مشارکت بیش از صد در صدی در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر مورد قبول نیست و تأیید نمی‌شود.

وی دخالت نیروهای غیر مسئول و تشویش افکار عمومی با اعلام نتایج زود هنگام را از آسیب‌ها در برگزاری انتخابات عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *