لینک کوتاه خبر

تولم شهر در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی

تولم نیوز : بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام شهرستان های گیلان در رنگ بندی قرمز ” خیلی پرخطر کرونایی ” شد.

در این ارزیابی بخش تولمات و شهر تولم شهر نیز در رنگ بندی ” خیلی پرخطر کرونایی ” قراردارد.

در موج پنجم کرونا مقاومت گیلان سبز در مقابل کرونای قرمز نتیجه نداد و شهرستان املش از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و به رنگ قرمز در آمد و به این ترتیب تمام ١٧ شهرستان استان گیلان در وضعیت فوق خطرناک قرمز قرار گرفتند.

پیش از این شهرستان های رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ، لنگرود، ماسال و فومن به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز اعلام شده بود.

کرونا در گیلان از یک ماه گذشته هر روز تعداد بیشتری را به خود مبتلا می کند، ابتلا در موج پنجم بسیار زیاد و به صورت خانوادگی است، بر اساس آخرین آمارها، بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری بوده که ۲۴۰ نفر بدحال و ٧٠ نفر خیلی بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اگر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اهتمام جدی نداشته باشند، بیماری از کنترل خارج می شود.

دکتر انوش دهنادی مقدم با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک ار مردم خواست توصیه ها را جدی بگیرند تا دچار ویروس کرونا نشوند.

طبق نظر مسئولان بهداشتی استان به دلیل گسترش ویروس در سطح جامعه هرگونه خروج از منزل می تواند مردم را در معرض ویروس قرار دهد.

کارشناسان بهداشتی در گیلان از مردم می خواهند که تنها برای امور بسیار مهم از منزل خارج شوند، برای خرید ترجیحاً از منزل خارج نشوند و قرنطینه خانگی و خانه نشینی را دراولویت خود قرار دهند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی نفس های معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است، به اذعان متخصصان سویه دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌ تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *