لینک کوتاه خبر

تولم شهر در وضعیت نارنجی کرونا | آخرین آمار واکسن کشور

تولم نیوز : طبق رنگبندی رسمی اعلام شده توسط برنامه ماسک وضعیت شهر تولم شهر و اکثر شهر های استان گیلان با گسترش ویروس کرونا سویه امیکرون به رنگ نارنجی در آمده است.

ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای اقشار مختلف مردم بخصوص مردم تولم شهر ، به واسطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان از گزند این بیماری در امان بود.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار تا دیروز_جمعه پانزدهم بهمن‌ماه_ مجموعاً ۶۱ میلیون و ۲۰ هزار و ۴۸۷ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تا 15 بهمن ۵۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۴۳ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند؛ همچنین ۱۹ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۰ نفر دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

با احتساب این تعداد، مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۱۳۴ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۲۷۰ مورد رسید.

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر (ع) با تاکید بر افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا، گفت: اکنون تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن است و اگر با همین شیب پیش رویم، به سرعت دچار کمبود تخت می‌شویم.

دکتر فرهاد چوبدار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا در سویه امیکرون، گفت: دو مشخصه مهم در ۱۰ روز گذشته اتفاق افتاده است؛ اول اینکه تقریبا بیش از ۶۰ درصد تست‌های آزمایشگاهی کرونا مثبت می‌شود که معنای آن شعله‌ور شدن آتش بیماری است. مشخصه دوم این است که ما مجبور شدیم دو بخش از بیمارستان را مجددا به بخش کرونا تغییر کاربری دهیم. البته علی‌رغم این افزایش ظرفیت، هنوز اورژانس پر از بیمار مبتلا به کووید۱۹ است و ورودی درمانگاه بیماران کرونایی هم افزایش یافته است.

وی افزود: برخلاف پیک‌های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند از بزرگسالان بیشتر است و ظاهرا گروه هدف اومیکرون گروه سنی زیر ۱۲ سال است؛ زیرا حتی نوزاد چند روزه‌ مبتلا به کرونای امیکرون هم در بین بیماران‌مان بستری داریم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره حال عمومی این کودکان، اظهار کرد: حال عمومی کودکان نسبت به ابتلا به سویه دلتا خیلی بهتر است و نیاز به داروهای قوی مانند رمدسیویر، IVIG، کورتون و… در حد بالایی نیست. بیشتر نیازمند درمان‌های حمایتی هستند ولی اگر دچار نقص سیستم ایمنی باشند یا تحت شیمی درمانی و… باشند، طبیعتا بدحال‌تر می‌شوند و کارشان به ICU می‌رسد.

او ادامه داد: دوره کرونای امیکرون در بچه‌ها در پیک ششم افزایش یافته است؛ یعنی گاهی ۲۰ تا ۲۵ روز هم علامت‌دار هستند که حدس می‌زنیم علت این اتفاق همراه شدن ابتلا به کرونای امیکرون با ویروس‌هایی دیگر مانند آدنوویروس‌ها، رینوویروس‌ها یا کروناهایی با سایر سویه‌ها باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *