لینک کوتاه خبر

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): دشمن از ترویج مکتب حاج قاسم هراس دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد شهرک امام خمینی (ره) صومعه‌سرا برگزار شد، با اشاره به لزوم برگزاری جلسات روضه خانگی و کلاس‌های مربوط به نوجوانان و جوانان اظهار کرد: پرسش‌ها و شبهات جوانان باید پاسخ داده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه امروزه شبهات بسیار زیادی در فضای مجازی در خصوص مباحث اعتقادی مطرح می‌شود که باید با حوصله پاسخ آن‌ها را داد، افزود: مساجد باید کانال فرهنگی پرسش و پاسخ داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مساجد امروز باید فعال باشند و امام خمینی (ره) بر فعالیت فرهنگی در مساجد تاکید می‌کردند، گفت: نسل جوان را می‌توان در مساجد تربیت کرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به نگاه و علاقه ویژه مقام معظم رهبری به شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید سیدرضی موسوی، اضافه کرد: حاج قاسم را نباید یک فرمانده معمولی دید بلکه او یک پدیده بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هندوستان بیش از هزار مجلس برای حاج قاسم بعد از شهادت ایشان برپا شد، افزود: در کشورهای اروپایی و اکثر کشورهای آفریقایی جلسات زیادی برای ایشان گرفته شد.

حاج قاسم سلیمانی به حیات پاک رسید

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مرد مقاومت در راه جهاد اکبر و جهاد اصغر بود؛ در جهاد اصغر ایشان در برابر دشمنان مرد میدان بود و در دل دشمنان اسلام، رعب و وحشت ایجاد می‌کرد.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی به حیات پاک رسید و حیات پاک برای کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی رضایت و خواسته خداوند را بر خواسته خود ترجیح می‌داد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نخست خود را تربیت کرد بعد به تربیت دیگران پرداخت و همواره در مسیر عبودیت بود، اضافه کرد: معنویت حاج قاسم بر اساس ایمان به خدا و ایمان به آخرت بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی خدا بین، خدا محور و مالک بر نفس بود، ادامه داد: بهشت برای حاج قاسم، رسیدن به خداوند بود و به اذعان دشمن، وی فردی مقتدر اما بسیار متواضع بود.

دانش آموختگان مکتب حاج قاسم درس توحید را به خوبی آموختند

وی تاکید کرد: دانش آموختگان مکتب حاج قاسم درس توحید را به خوبی آموختند؛ ایشان به دنبال هیچ پستی نبود و مردم به ایشان علاقه داشتند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تربیت شده مکتب حضرت زهرا (س) بود، اضافه کرد: حاج قاسم کسی است که هم در میدان حماسه و هم در میدان عرفان، اهل میدان بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی میدان‌دار اصلی تحقق فتوای ولایت و مراجع تقلید بود، افزود: دشمن هنوز از شخصیت و ترویج مکتب حاج قاسم هراس دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر انسان ویژگی ایمان به خدا و کفر به طاغوت داشته باشد مؤمن واقعی خواهد بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی در میدان مبارزه با نفس و مبارزه با دشمنان اسلام مجاهد واقعی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *