لینک کوتاه خبر

دستور آماده باش مدیریت بحران گیلان درپی هشدار نارنجی هواشناسی

تولم نیوز : مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تغییر هشدار هواشناسی استان از زرد به نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.

امیر مرادی شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیران مربوطه با توجه به پیش بینی شدت بارش ها در ارتفاعات، حتما بر اساس تجربیات سیل های گذشته مسیر رودخانه ها را بازدید و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: چوب های درختان و درختان فرسوده و…را از رودخانه ها خارج کنند و در صورت لایروبی مسیر پل ها راحتما نظارت کنند تا خروجی آب به درستی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: همچنین ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی کنار پل های مهم استقرار یابند تا در صورت وجود ایجاد مانع در مسیر آب آن را بازگشایی کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه از تردد در پل های آب نما در شب در صورت سیلابی شدن آن ها جلوگیری شود، افزود: به منازل مسکونی اطراف رودخانه ها تاکید شود احتمال جاری شدن سیل و تعییر مسیر آب از رودخانه ها بسیار است بنابراین حتی المقدور دو روز آینده در شهر ها ساکن شوند

مدیرکل مدیریت بحران استاندا ی گیلان همچنین به فرمانداران تاکید کرد که جلسه هماهنگی مدیریت بحران سیل در شهرستان‌ها را در اولویت قرار دهند و از میزان آمادگی دستگاه‌ها مطمئن شوند.

وی اظهار داشت: بخش های خصوصی و گروه‌های جهادی و مردمی همچنان مثل گذشته آماده باش باشند تا در صورت نیاز از توان آنها در مهار سیلاب کمک گرفته شود.

براساس پیش بینی هواشناسی گیلان و صدور هشدار نارنجی؛ آسمان استان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه بارانی، بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد و رعد و برق و بعضی نقاط شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد .

هشدار نارنجی به معنای اینست که احتمال خسارت گسترده بسیار است.

منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *