لینک کوتاه خبر

دولت برنج کشاورزان شمالی را تضمینی می‌خرد

تولم نیوز : نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحمیل خسارت سنگین به کشاورزان شمالی در پی ورود بیش‌ازاندازه برنج خارجی، گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری، دستور خرید تضمینی باقی‌مانده برنج کشاورزان شمالی را صادر کرد.

خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شفت با اشاره به تلاش مضاعف برنج‌کاران در کشت برنج، اظهار کرد: کشاورزان شمالی برای اینکه برنج استحصال و بر سفره ایرانیان حاضر باشد، تلاش‌های وافر و بی‌مثالی را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به تذکر اخیر خود به دولت در رابطه با التهاب در بازار برنج و دپوی این محصول استراتژیک در انبارها، افزود: منبع درآمد و معاش مردم منطقه با ورود بی‌ضابطه برنج به کشور و اشباع بازار از آن، در انبارها دپو شده و لازم بود دولت نسبت به فراهم کردن بازار و فروش برنج‌کاران شمالی، دست‌به‌کار شود.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحمیل خسارت سنگین به کشاورزان شمالی در پی ورود بیش‌ازاندازه برنج خارجی، گفت: اخیراً با معاون اول رئیس‌جمهور نشستی را برگزار و مقرر شد تا با دستور مخبر، دستگاه‌های متولی حوزه کشاورزی و بازار برنج، در استان‌های گیلان و مازندران نسبت به خرید تضمینی این محصول استراتژیک، اقدام کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ تن برنج تنها در ۲ شهرستان شفت و فومن دپو شده، افزود: با ابلاغ سریع معاون اول رئیس‌جمهور، مشکل برنج‌کاران شمالی به زودی حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *