لینک کوتاه خبر

اعلام آمادگی رییس اداره آموزش وپرورش تولمات برای استقبال از میهمانان

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش منطقه تولمات ،محمد فرد اسماعیلی در دومین جلسه ستاد اسکان میهمانان تابستانی گفت: برای اسکان میهمانان تابستانی که قصد سفر به منطقه تولمات را دارند از هم اکنون پنج آموزشگاه با تمام امکانات رفاهی پیش بینی شده است.
وی با تشریح امکانات رفاهی پیش بینی شده برای میهمانان تابستانی به منطقه ، اظهارداشت: تلویزیون ، یخچال ، وسایل آشپزخانه ای و بهداشتی ، تشک ، پتو و فرش در آموزشگاههای مورد نظر وجود دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه تولمات افزود: بروشورهای و کاتولوگ های متعددی برای معرفی جاذبه های سیاحتی و زیارتی این منطقه نیز در اختیار مسافران و میهمانان نوروزی قرار می گیرد.
محمد فرد اسماعیلی در جلسه ستاد اسکان میهمانان تابستانی افزود :تولمات به دلیل قرار گرفتن در حاشیه تالاب یکی از بخش‌های مستعد در امر گردشگری است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه تولمات ،منطقه تولمات را دارای ۱۸۹ کیلومتر مربع وسعت و شامل ۳۵ روستا و دو دهستان عنوان کرد و گفت: طبق سرشماری سال ۸۵ بیش از ۸ هزار نفر در بخش تولمات این شهرستان ساکن هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه تولمات با اشاره به روستاهای توریستی حاشیه تالاب این منطقه یادآور شد: هندخاله، خومه سر، نرگستان، سیاه‌درویشان، باقلاکش و سیاه‌کیشه از جمله این روستاهای زیبا در حاشیه تالاب محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه روستاهای باقلاکش و سیاه درویشان جزو روستاهای هدف گردشگری میباشد خاطرنشان کرد: از بین این دو روستای هدف گردشگری، سیاه‌درویشان مهم‌ترین و زیباترین منطقه گردشگری و توریستی میباشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه تولمات از وجود دو اسکله قایقرانی در منطقه سیاه‌درویشان خبر داد و تصریح کرد: لاله‌های تالابی جذاب‌ترین بخش توریستی سیاه‌درویشان برای مسافران بازدیدکننده است.
به گفته وی، ماهی‌گیری با قلاب برای مسافران و حتی افراد بومی در چارچوب حوزه قانونی نیز در تالاب سیاه‌درویشان انجام می‌شود.وی، روستای باقلاکش را با وسعتی بالغ بر یک‌هزار هکتار تشکیل شده از دشت‌های وسیع و همجواری با تالاب را عنوان کرد و پارک ساحلی تولم‌شهر از دیگر مناطق دیدنی و گردشگری بخش تولمات عنوان کرد و بیان داشت: هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری از این پارک و جاذبه‌های آن استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *