لینک کوتاه خبر

سید وحید اسماعیلی : شهر ما یک نام بیشتر ندارد

تولم نیوز : سید وحید اسماعیلی عضو شورای اسلامی تولمشهر در واکنش به انتشار خبری در خبر گزاری های شهرستانی و استانی با عنوان ” ۶ نام برای یک شهر در صومعه‌سرا و سرگردانی مردم ” در مصاحبه با خبر نگار تولم نیوز عنوان کرد : شهر ما یک نام بیشتر ندارد ! رسانه ها لطفا دست از مسخره کردن بردارند!

اسماعیلی با اشاره به اینکه در خبر منتشر شده ذکر شده : “این شهر سال‌ها با شش نام مشخص «مرجقل»، «بازار جمعه»، «تولم‌شهر»، «تولمات»، «جمعه بازار» و «پنجشنبه بازار» نامیده می‌شود” ، گفت : مرجقل نامی است که در کشور به نام شهر ما ثبت شده است و “تولم شهر ” نام اصلی شهر ماست . در زبان گلیگی “تول” به معنی {گل ، گل و لای و…} معنی میشود و با توجه به اینکه رودخانه ای که از داخل شهر ما میگذرد در بارندگی ها به اصطلاح تول میشود و همچنین از همین جملات و معانی در جنگ های زمان قدیم این منطقه استفاده شده، این شهر را تولم شهر نامیده اند . ما در نامگذاری کوچه ها فقط از عبارت ” شهرداری تولمشهر (مرجقل) ” استفاده کرده ایم .

اسماعیلی افزود : با توجه به اینکه قدمت شهر ما زیاد است ماجرا ها و داستان های مختلفی برای این شهر رخ داده است ، از جمله ماجرای بازار هفتگی شهر . از ابتدا بازار هفتگی که هم اکنون پنج شنبه ها تشکیل می شود در روز های جمعه برگزار می شد که بعد از انقلاب با توجه به امر مهم ” نماز جمعه ” این بازار از جمعه ها به پنج شنبه ها انتقال یافت تا هم نماز جمعه شهرستان  باحضور مردم فهیم تولمشهر با شکوه تر و پررنگ تر برگزار شود و هم به اقتصاد شهر لطمه ای وارد نشود . و برای همین از قبل نام شهر بازار جمعه بوده که هم اکنون تغییر کرده. لازم است اشاره کنم که کسی این شهر را ” پنج شنبه بازار” نمی نامد و این دروغ و حاشیه ای بیش نیست ! در رابطه با نام ” تولمات ” هم ناگفته نماند که “تولمات” نیز نام بخشی است که تولمشهر مرکز آن است ! پس نام تولمات ربطی به تولمشهر ندارد و تولمات شامل خود شهر و روستا های اطراف تولمشهر می شود./اختصاصی : تولم نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *