لینک کوتاه خبر

شهردار تولم‌شهر:مشکل دو اسمی بودن «تولم‌شهر» امسال برطرف می‌شود

تولم نیوز : جواد لاجوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شهرداری تولم‌شهر اظهار کرد: با وجود تمام کمبودهای منابع مالی اقدام‌هایی از طرف شهرداری انجام شده است.

 

وی بزرگ‌ترین پروژه را روکش آسفالت خیابان بسیج تولم‌شهر عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران سیل که سال گذشته مردم شهر را غافلگیر کرد در سه کوچه عملیات لوله‌گذاری برای دفع بهتر آب‌های سطحی انجام شد.

 

شهردار تولم‌شهر با بیان اینکه عملیات دفع آب‌های سطحی در یکی از مسیرها به اتمام رسیده است، گفت: مسیر دیگر نیز تا ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در آخرین مسیر نیز فعالیت جدید آغاز شده است.

 

وی بازسازی کامل پارک شهر را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و ادامه داد: امیدواریم تعمیر و تجهیز این پارک تا یکی دو ماه آینده به اتمام برسد.

 

لاجوردی با اشاره به اینکه پروژه دیگر پارک در دست احداث است، تصریح کرد: آسفالت چند کوچه نیز در همین هفته استارت می‌خورد که چنین فعالیت‌هایی جزو وظایف ذاتی شهردار است.

 

وی حمایت دولت از شهرداری‌ها را خوب توصیف کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسد امسال حمایت‌های دولت به حدی باشد که بتوانیم کم‌کاری سال گذشته را نیز جبران کنیم.

 

شهردار تولم‌شهر درباره وضعیت بودجه شهرداری، افزود: بخشی از بودجه شهرداری از محل بودجه جاری تامین می‌شود و برای امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان بودجه به شهر تولم‌شهر از تلاش نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده که باید ببینیم چه میزان از آن تخصیص می‌یابد زیرا بودجه و تخصیص آن با هم تفاوت دارند.

 

وی با بیان اینکه هنوز هیچ ریالی از مبلغ مذکور اختصاص نیافته است، خاطرنشان کرد: استانداری درصدد است تا هر چه سریع‌تر این پول به دست ما برسد تا بتوانیم از شرمندگی یک سال گذشته مردم در آییم.

 

لاجوردی با اشاره به اینکه برف سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون تومان به تولم‌شهر خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: این رقم برای شهری که کل بودجه آن یک میلیارد تومان است عدد بزرگی محسوب می‌شود و در واقع ما یک‌پنجم بودجه را در مدت یک‌ هفته از دست دادیم.

 

وی اضافه کرد: وقتی به چنین بحرانی بر می‌خوریم، مجبوریم به نحوی بین بودجه جاری و بودجه عمرانی تعادل ایجاد کنیم.

 

شهردار تولم‌شهر درباره سرمایه‌گذاری در این شهر، خاطرنشان کرد: شهری مانند تولم‌شهر در ابتدا باید شناسانده شود و در چند سال پیش به دلیل درگیری‌هایی که بین شورا و شهرداری برای خدمت‌رسانی به‌ وجود آمد فرصتی برای شناساندن تولم‌شهر پیدا نشد.

 

وی با اشاره به بازسازی سایت شهرداری تولم‌شهر، گفت: این اقدام برای شناسایی تولم‌شهر صورت گرفت تا اگر کسی در فضای مجازی جستجو کرد بتواند چند تصاویر از این شهر را ببیند.

 

لاجوردی با بیان اینکه تلاش ما معرفی تولم‌شهر به عنوان شهر گردشگری است، خاطرنشان کرد: پیگیری ما برای تجهیز و اصلاح پارک به خاطر همین موضوع است تا انگیزه و رغبت مردم برای حضور در این شهر بیشتر شود.

 

وی تنها نقطه مطرح گردشگری تولم‌شهر را پارک آن ذکر کرد و یادآور شد: این پارک در کنار رودخانه قرار دارد و به نظر بنده بخشی از رودخانه که در داخل شهر قرار دارد یکی از تمیزترین نقاط رودخانه‌ای گیلان محسوب می‌شود و برنامه اصلی ما برای آینده نزدیک گسترش پارک تولم‌شهر در دو سوی رودخانه است.

 

*نام «تولم‌شهر» یا «مرجقل» تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود

 

لاجوردی به وضعیت «نام» تولم‌شهر که نام مشخصی در بین مردم ندارد و آن را با نام «جمعه‌بازار» و «تولم‌شهر» می‌شناسند، اشاره کرد و گفت: جمعه بازار در گذشته «مصطلح» بود و اکنون ۲۰ سال می‌شود که در بین توده مردم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه شورا به دنبال انتخاب یکی از دو نام تولم‌شهر و مرجقل است، تصریح کرد: «مرجقل» نام ثبت شده این شهر در وزارت کشور است و در بسیاری از نقاط دیگر تولم‌شهر ثبت شده و در حال پیگیری هستیم تا یکی از این دو اسم را به عنوان نام اصلی شهر انتخاب کرده و آن را به وزرات کشور نیز اعلام کنیم تا قضیه دو اسمی بودن برطرف شود و به نظر می‌رسد تا پایان امسال این مشکل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *