لینک کوتاه خبر

فرماندار صومعه سرا مطرح کرد:بازسازی پل تولمشهر صومعه سرا نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است

تولم نیوز : فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت: پل تولمشهر صومعه سرا به طور جدی در معرض تخریب است و بازسازی آن نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید جلال سید محمدی در حاشیه بازدید از پل تولمشهر با اشاره به اینکه این پل با قدمتی صدساله در معرض تخریب است، افزود: به دلیل انتقال بار ترافیکی شرق به غرب شهرستان صومعه سرا از محور رشت و ارتباط با مرکز شهر، این پل از اهمیت بالایی برخوردار استو در حوزه تردد خودرو و عبور و مرور مردم محلی بسیار مهم است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دو پایه میانی این پل به علت آبشکستگی در سال‌های اخیر ٢٠ سانتی متر نشست داشته است، گفت : در صورت تخریب هزینه بازسازی ٣٠ میلیارد تومانی را در پی دارد و موجب اختلال در انتقال بار ترافیکی می شود.
فرماندار صومعه سرا در ادامه با اشاره به اینکه اقدامی عملی جهت مرمت و بازسازی این پل صورت نگرفته است افزود: امکانات واعتبارات این شهرستان جوابگوی مدیریت همه مسائل این شهر نیست و در سال گذشته برای پل بازار جمعه ۴٠٠میلیون وامسال نیزمبلغ ۶٠٠ میلیون اعتبار گذاشته ایم که در واقع این مبالغ می تواند فقط به عنوان یک مسکن عمل کند.
سید محمدی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های شرایط جوی مشابه پارسال در زمستان امسال، انجام اقدامات فوری بمنظور کاهش خسارت وتخریب پل بازار جمعه بسیار ضروری است.
وی افزود: در زمینه کاهش خسارت به این پل همه‌ دستگاه‌ها و سازمانهای ذی‌ربط از جمله راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان مسئول هستند و باید بنا به وظایف خود مشارکت کنند.
رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای صومعه سرا نیز با بیان اینکه پل بازار جمعه عمری حدود ۱۰۰سال دارد، اظهار داشت: این پل به طول ٧۵ متر از نوع قوسی سه دهنه و سازه بتنی با فونداسیون سطحی منفرد است که در سال ١٣۴٠ یک بار مقاوم سازی شده است.
نیما شفقی به اقدامات صورت گرفته بمنظور تقویت بستر فونداسیون پل بازار جمعه طی یک سال گذشته اشاره کرد وافزود: تخلیه ٣ هزار تن سنگ وزنی خشکه چینی و۴۵٠ ساعت کار بیل مکانیکی چرخ زنجیری با مشارکت بخش خصوصی و دولتی جهت تنظیم بستر رادیه و برید مهم ترین اقدام در این زمینه است.
وی افزود: در راستای جلوگیری از تخریب این پل نیاز است حداقل ۱۰۰ سرویس کامیون سنگ وزنی و بتن ریزی هزار متر مکعبی در اطراف پایه های پل بازار جمعه با اعتبار ٢٠ میلیارد ریال از مهم ترین اقدامات لازم است.
پل تولمشهر (بازارجمعه) به عنوان تنها مسیر ارتباط دهنده و دروازه ورودی به غرب گیلان محسوب می شود که باتوجه به قدمت بالای آن هنوز عبور کامیون های باری سنگین بامحموله های صادراتی به سمت دیگر شهرستان ها بصورت رفت و برگشت از آن انجام می شود، آب رودخانه که این پل در آن واقع شده از ماسوله رودخان سرچشمه می گیرد و به تالاب انزلی می رسد که در صورت تخریب این پل دسترسی های مردم به شدت محدود و دچار مشکل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *