لینک کوتاه خبر

محکومیت قطعی پیمانکار طرح گردشگری قلعه رودخان فومن

تولم نیوز : معاون دادگستری گیلان از محکومیت قطعی برای پیمانکار طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان فومن خبر داد و گفت: منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون متولی انفال است.

احمد آقایی در حاشیه بازدید قضایی از طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن، با اشاره به اینکه منطقه تاریخی و گردشگری قلعه رودخان فومن در سال ۸۸  به مدت ۱۰ سال به فردی جهت گردشگری، حفاظت و صیانت واگذار شد تصریح کرد: پس از اتمام ۱۰ سال این قرارداد تمدید نشده و این فرد بدون قرارداد در این مکان فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه فرد مذکور مرتکب جرائم زیادی چون حفاری غیر مجاز، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و… شده است اظهار کرد: فرد مذکور اخیرا نیز به جرم قطع درختان جنگلی به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۰۵میلون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ادامه داد: این فرد به مدت دو سال نیز به عنوان مجازات تکمیلی از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی محروم شده است.

آقایی ادامه داد: پیمانکار سابق قلعه رودخان به دلیل ارتکاب جرایم و تخلفات مذکور صلاحیت صیانت از منابع طبیعی و مدیریت گردشگری این منطقه را ندارد و باید براساس تشریفات قانونی، مزایده و فراخوان برگزار شده و حفاظت از این منطقه به فرد دیگری واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون متولی انفال است گفت: دادگستری استان در روند واگذاری های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرایمی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *