لینک کوتاه خبر

مروری بر مسیر صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی فوتبال ایران یکی از تیم‌های فوتبال آسیا است. تیم ملی فوتبال ایران در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به مسابقات جام جهانی صعود کرده است و امسال هم با پیروزی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا جواز حضور خود در این مسابقات را کسب کرد.

ایران در اولین مرحله انتخابی جام جهانی، با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه بود که با کسب ۱۸ امتیاز از ۸ بازی در رده نخست قرار گرفت و به مرحله دوم این مسابقات راه پیدا کرد.

در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا، تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های ملی کره جنوبی، امارات، لبنان، عراق و سوریه همگروه شد.

ایران یک – سوریه صفر / ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۱ شهریور ۱۴۰۰) و در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه رفت. در این دیدار علیرضا جهانبخش تک گل تیم ملی فوتبال کشورمان را در دقیقه ۵۶ بازی به ثمر رساند.

عراق صفر –  ایران ۳ / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار مرحله گروهی به مصاف تیم ملی فوتبال عراق رفت. در این دیدار علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و علی قلی زاده گل های تیم ملی فوتبال کشورمان را به ثمر رساندند.

امارات صفر _ ایران یک / ۱۵ مهر ۱۴۰۰

شاگردان اسکوچیچ در سومین دیدار خود در چارچوب دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی امارات رفتند. در این دیدار مهدی طارمی تک گل تیم ملی فوتبال کشورمان را وارد دروازه اماراتی‌ها کرد و ناجی تیم ملی ایران شد.

ایران یک – کره جنوبی یک / ۲۰ مهر ۱۴۰۰

در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در تاریخ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱) میزبان کره جنوبی بود. در این دیدار سون هیونگ مین گل اول تیم فوتبال کره را وارد دروازه تیم ملی ایران کرد، اما علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۶ گل تساوی تیم ملی ایران را وارد دروازه تیم ملی کره جنوبی کرد.

سوریه صفر –  ایران ۳ / ۲۵ آبان ۱۴۰۰

شاگردان اسکوچیچ در ششمین بازی خود در مرحله گروهی  مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه رفتند. در این دیدار سردار آزمون، احسان حاج صفی و علی قلی زاده گل‌های تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساندند.

ایران یک _ عراق صفر/ ۷ بهمن ۱۴۰۰

در این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه آزادی میزبان عراق بود. مهدی طارمی با تک گلی که در این دیدار به ثمر رساند، باعث صعود تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *