لینک کوتاه خبر

پزشک تولم شهری جان یک بازیکن را در لیگ آزادگان را نجات داد

تولم نیوز: مرتضی معبودی پزشک چوکا بازیکن تیم حریف را در رقابت های لیگ آزادگان از خطر مرگ حتمی نجات داد.

در جریان بازی دو تیم چوکا تالش و نود ارومیه در لیگ دسته اول یکی از بازیکنان تیم نود ارومیه به دلایلی نامعلوم در حین صرف آب معدنی بر روی زمین افتاد که در این لحظه پزشک جوان تیم چوکا تالش با سرعت عمل خود باعث نجات این بازیکن از مرگ بر اثر خفگی شد.

مرتضی معبودی پزشک چوکا در این رابطه گفت: متاسفانه به علت بی‌دقتی علی بشیری مدافع نود ارومیه، قطعه ای از پلاستیک آب معدنی راه تنفس وی را مسدود کرده بود که با یک واکنش سریع موفق شدم این ضایعه پلاستیکی را با انگشت از حلق وی بیرون بیاورم و از خفگی این بازیکنان جلوگیری کنم. البته این وظیفه یک پزشک ورزشی است که حواسش به همه باشد تا هر کمکی از دستش بر می آید انجام دهد.

مرتضی معبودی پزشک طب سنتی و ورزشکار افتخار آفرین تولم شهری است که دروزاه بان تیم ملی در پارالمپیک گوانجوی چین نیز بوده است.

مرتضی معبودی پزشک‌ چوکا که قهرمان روز گذشته دیدار نود و چوکا در ارومیه بود، در مورد آن لحظه ها و اینکه چطور متوجه حلقه دور در آب معدنی در گلوی بازیکن حریف شد، اینطور توضیح می دهد:« این بازیکن جلوی نیمکت ما آب معدنی را باز کرد و خورد و بعد از چند ثانیه روی زمین افتاد و شروع کرد به سرفه های شدید. در چنین مواقعی چون تیم حریف پزشک داشت، من دخالت نکردم و نظاره می کردم. بعد از چند ثانیه ای شرایط همانطور بود و بازیکن هر لحظه حالش بدتر می شد. بعد دورش را خلوت کردم و با ایما و اشاره به من فهماند که چیزی در گلویش گیر کرده و من دستم را انداختم و دور در بطری که خاردار هم بود را درآوردم. اگر چند ثانیه دیگر این شرایط ادامه پیدا می کرد، دچار خفگی می شد. واقعا حس خیلی قشنگی بود که بتوانی یک نفر را نجات بدهی. پسر کوچکش هم در ورزشگاه بود و وقتی بعد از این چند ثانیه وارد زمین شد و همدیگر را در آغوش گرفتند، حس زیبایی بود که نمی توان آن را با هیچ چیز دیگر عوض کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *