لینک کوتاه خبر

کاراته‌کار گیلانی قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان شد

آویشن باقری از گیلان مقام قهرمانی و مدال طلای مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی بانوان بزرگسال کشور را کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسال کشور که در تهران جریان داشت، آویشن باقری کاراته‌کار گیلانی مقام قهرمانی وزن ۵۵ کیلوگرم را کسب کرد.

مریم بخشی افزود: این ورزشکار شایسته استان گیلان در جریان این رقابتها برابر تمامی حریفان خود با اقتدار به برتری رسید تا ضمن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن، به اردوی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسال کشور نیز راه یابد.

همچنین در رقابتهای بخش مردان نیز که در تهران برگزار شد، الیاس محمدزاده دیگر کاراته‌کار ارزنده استان گیلات در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم پس از کاراته کاری از استان البرز، مقام نایب قهرمانی و مدال نقره را تصاحب کرد.

رقابتهای کاراته انتخابی رده سنی بزرگسالان بانوان و آقایان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا،‌ کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ برگزار شد که در نهایت ۲ کاراته کار گیلانی به دیدار نهایی راه یافتند.

آویشن باقری کاراته ۲۳ ساله گیلانی تاکنون مدال‌های زیادی را کسب کرده که می‌توان به کسب مدال طلای رقابت‌های لیگ جهانی نوجوانان ۲۰۱۲ ترکیه، مدال طلای نوجوانان قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ در امارات، مدال طلای جوانان مسابقات بین‌المللی ۲۰۱۴ در تایلند، مدال نقره جوانان آسیایی ۲۰۱۴ در مالزی، مدال طلای مسابقات امید آسیایی ۲۰۱۷ در قزاقستان، مدال

طلای مسابقات امیدهای جهان ۲۰۱۷ در اسپانیا، مدال نقره مسابقات کاراته بزرگسال دانشجویان جهان ۲۰۱۸ در ژاپن و مدال برنز مسابقات دانشجویان آسیا ۲۰۱۹ در ماکائو اشاره کرد.

الیاس محمدزاده کاراته کار گیلانی نیز که سابقه حضور در رقابتهای کاراته قهرمانی جهانی را دارد، در سال ۹۶ و در مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان، موفق به کسب مدال طلا و عنوان نخست وزن منفی ۷۵ شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *