لینک کوتاه خبر

۱۳ میلیون نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی گیلان تولید شد

تولم نیوز :صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید بیش از ۱۳ میلیون اصله نهال در نهالستان های دولتی و خصوصی استان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به نیاز کارخانه ها و طرح تنفس جنگل (برای جلوگیری از قطع درختان) تقویت زراعت چوب یک ضرورت جدی است. ایران تحلیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید بیش از ۱۳ میلیون اصله نهال در نهالستان های دولتی و خصوصی استان خبر داد.

صالح محمدی روز پنجشنبه در مراسم سراسری کاشت نهال در شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: تاکنون در راستای اجرای طرح مردمی یک میلیارد اصله نهال در کشور و در نتیجه در گیلان بیش از چهار میلیون اصله نهال کاشته شده است. نهال در هشت نهالستان دولتی کاشته شده و ۹ میلیون نهال دیگر در ۳۴ نهالستان سکتور خصوصی این ولایت تولید شده است.

وی زراعت چوب را از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی گیلان برشمرد و افزود: حدود ۱۸ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی برای زراعت چوب در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد و این در حالی است که ۳۵ هزار هکتار در اراضی کشاورزان (به جز کشاورزان) زیر کشت می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نیاز کارخانه ها به مواد سلولزی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کارخانه ها و طرح تنفس جنگل (به منظور جلوگیری از قطع درختان)، تقویت زراعت چوب یک ضرورت جدی است.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار زراعت چوب در قالب الگوی کشت قرار گرفت و در این راستا خدماتی از جمله ارائه کودهای یارانه ای به آن داده می شود که از طریق دستگاه های توزیع کود در اختیار نمایندگی های توزیع کود قرار می گیرد. مدیریت و مراکز خدماتی هاوال جهاد کشاورزی.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پوشش بیمه ای زراعت چوب با ۱۵ درصد تخفیف را از دیگر خدمات این بخش در قالب الگوی کشت برشمرد و افزود: موضوع ارائه تسهیلات به این منطقه و رفع برخی مسائل در حوزه صنایع سلولزی نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به نگرانی های مربوط به کاشت نهال صنوبر در استثنائات گفت: با هماهنگی های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هفته آینده اعلام می شود کسانی که در استثنائات کشت محصول اقدام به کاشت درخت کرده اند. دیگر نیازی به دریافت مجوز نیست منابع طبیعی شهرستان مربوطه را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *