لینک کوتاه خبر

18 کرونایی در یک تیم بسکتبال و الزام به ترک شهرِ میزبان

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات یک چهارم نهایی لیگ دسته اول در حالی در گرگان برگزار شد که اتفاقات و حواشی در مورد تست کرونای بازیکنان تیم صومعه سرا به وجود آمد و با اعلام اداره بهداشت گرگان و فرمانداری این شهر بازی این تیم با مدرسه بسکتبال آتشی نیمه کاره ماند.

نصرت الله جعفریان ناظر مسابقات دسته یک در منطقه گرگان در این خصوص اظهار داشت: قبل از شروع مسابقه جلسه‌ای با حضور سرپرستان و مربیان در محل هتل جهانگردی در نهارخوران برگزار کردیم و برابر دستورالعمل فدراسیون تیم‌ها موظف به گواهی صحت و سلامتی تیم به بنده بودند که این کار بدون استثنا انجام شد. از مسئولان تیم صومعه سرا به اندازه کل تیم تست PCR را دریافت و چک کردم که الان هم این تست‌ها در پیوست گزارش وجود دارد و به فدراسیون نیز ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه به استناد این گواهی‌ها بازی را شروع کردیم، گفت: در اولین بازی تیم صومعه سرا باید مقابل تیم آتشی فرار می گرفت که بازی بسیار جذاب و نزدیک با داوری عادلانه و عالی بازی دنبال شد که به غیر از یک مورد چیز خاصی در طول بازی نبود. روز شنبه تیم ها استراحت داشتند و یکشنبه ۲۴ اسفند ماه این دو تیم باید بازی دوم را برگزار می‌کردند که صبح روز یکشنبه کبیر رئیس هیات بسکتبال استان گلستان با من تماس گرفت که تیم صومعه سرا در محل سکونت‌شان تست کرونا دادند که از ۲۰ نفر ۱۸ نفر تست‌شان مثبت اعلام شده است.

ناظر مسابقات لیگ دسته اول ادامه داد: به کبیر گفتم چطور شما مطلع شدید که او اعلام کرد مرکز بهداشت صومعه سرا طی نامه‌ای به مرکز بهداشت گرگان این موضوع را اعلام کرده و این مورد به فرمانداری و اداره کل ورز ش اطلاع رسانی شده که تیم صومعه سرا باید هر چه زودتر گرگان را ترک کند. پس از این ماجرا به اداره ورزش مراجعه کردیم و موضوع را پیگیر شدیم که مرکز بهداشت گرگان و فرمانداری الزام داشتند که تا استان آلوده نشده آنها باید گرگان را ترک کنند.

جعفریان عنوان کرد: موضوع را از سرپرست و مربی تیم صومعه سرا  پرسیدم که گفتند ۱۹ اسفند ماه در صومعه سرا تست دادیم و پس از حضور ما در گرگان به بهداشت این شهر گفته‌اند تست‌ها مثبت است که ما قبول نکردیم و خودمان در شهر گرگان با پرداخت ۸ میلیون تومان مجددا تست دادیم که همه منفی بودند.

وی اظهار داشت: به هرحال از آنجایی که فرمانداری و مرکز بهداشت گرگان اصرار داشتند این تیم هر چه زودتر شهر را  ترک کنند من با فدراسیون تماس گرفتم و قضیه را گفتم که قرار بر این شد صورتجلسه ای تنظیم شده و به فدراسیون ارسال شود. پس از این اتفاق تصمیم به لغو بازی ها گرفته شد و تیم‌ها به شهر خود بازگشتند. حالا تصمیم گیری نهایی در اختیار فدراسیون بسکتبال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *