لینک کوتاه خبر

35 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری برای توسعه ورزش در گیلان جذب شد

تولم نیوز :

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان در حوزه ورزش جذب شد تا مرمت، بازسازی و تکمیل پروژه های نیمه‌تمام ورزشی گیلان به خصوص تکمیل ورزشگاه‌های این استان شتاب بیشتری گیرد.

جهانبخش آرمان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت به استان گیلان ، ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای بخش ورزش این استان اختصاص یافته بود که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان از این مصوبات جذب شد.

وی افزود: این اعتبارات مربوط به تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی همچون استخر و ورزشگاه بندرآستارا، بازسازی استخر کوثر رشت ، تکمیل و بازسازی ورزشگاه شهید عضدی رشت، ورزشگاه پوریای ولی تالش و ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران بندرانزلی بود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، احداث چمن ورزشگاه‌های شهرهای شفت ، رستم آباد و سورکوه املش و همچنین تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی گیلان دیگر پروژه‌هایی بود که با اختصاص مصوبات ریاست جمهوری در حال احداث، تکمیل، مرمت و بازسازی هستند.

آرمان ادامه داد: علاوه بر جذب ۳۵ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان ، در بخش اعتبارات و بودجه نیز رشد قابل قبولی داشتیم و سه میلیارد تومان افزایش در بخش اعتبارات جاری داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته بی نظیر بود.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش اعتبارات ۲۷ صدم درصد افزوش افزوده نیز رشد خوبی داشتیم که سال گذشته این رقم به ۴۵ میلیارد تومان رسیده بود اما امسال این میزان ارزش افزوده به ۶۰ میلیارد تومان رسیده که توانستیم با پیگیری های انجام داده ، ۲۱ میلیارد تومان را تاکنون جذب کنیم.

۴۵ طرح نیمه تمام ورزشی در گیلان 

آرمان به پروژه های نیمه تمام ورزشی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: مجموع طرح‌های عمرانی نیمه تمام ورزشی در گیلان ۴۵ طرح است که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در سه ماهه اخیر سال جاری، به ۴۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای به بهره برداری رسیدن این پروژه های ورزشی حدود ۶۰۰ میلباد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به امکانات و شرایط موجود ، پیش‌بینی می‌شود که ۱۵ پروژه نیمه تمام ورزشی تا پایان سال جاری در گیلان افتتاح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: با افتتاح و به بهره برداری رسیدن این ۱۵ پروژه ورزشی ، ۳۰ هزار متر به مساحت اماکن ورزشی گیلان افزوده خواهد شد و همچنین ۰/۰۳ متر(سه صدم) ، سرانه فضای ورزشی این استان افزایش خواهد یافت و سرانه ورزشی در گیلان به ۸۸ سانتی متر خواهد رسید.

وی به ممهترین عملکرد عمرانی حوزه ورزش گیلان نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی همزمان هفت استخر در رشت ، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رودبار، آستانه اشرفیه و سیاهکل، پس از دوران کرونا یکی از مهمترین فعالیتها در این حوزه بود.

آرمان به بازسازی و استانداردسازی ورزشگاههای فوتبال گیلان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به حضور تیمهای فوتبال استان گیلان در لیگهای مختلف کشور، یکی از اهداف مهم ما بازسازی و استانداردسازی ورزشگاههای فوتبال است که در این راستا هم اینک در حال مرمت، بازسازی و احداث چمن و سکوی شهید عضدی رشت، ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی، ورزشگاه وحدت بندرآستارا ، ورزشگاه رستم‌آباد رودبار و پوریای ولی تالش هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: احداث گود کشتی گیله مردی ، تکمیل استخر کوثر رشت ، احداث استخر استاندارد در مرکز گیلان، احداث کمپ تیمهای ملی و احداث سالن های تخصصی بر اساس آمایش سرزمینی، از دیگر برنامه‌های مهم ورزشی گیلان بشمار می‌رود.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *