لینک کوتاه خبر

سایه شوم آسیب‌های اجتماعی بر بوستان ابریشم صومعه‌سرا

تولم نیوز: به گزارشخبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، اگر در گذشته فضاهای خارج از شهر و بسترهای طبیعی به عنوان محلی برای اندکی آرامش و فراغ بال برگزیده می‌شد، اما امروزه در هیاهوی زندگی شهری و در لابه لای روزمرگی تکراری، بوستان‌ها و پارک‌های شهری از محدوده‌هایی به شمار می‌روند که شهروندان با حضور در آن اندکی از دغدغه‌های تکراری روزمره فاصله می‌گیرند.

طبیعتا در چنین شرایطی، امنیت از اصلی‌ترین الزامات برای تامین و حصول آرامش نسبی در پارک‌ها و بوستان‌های شهری و محلی به شمار می‌رود اما گزارشات و درد دل های مردمی مؤید این امر است که شرایط آنچنان که باید برای حضور خانواده‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهر مهیا و فراهم نیست.

بوستان ابریشم صومعه‌سرا تقریبا تنها و بزرگترین پارک این شهر محسوب می‌شود و با داشتن فضای سبز و وسایل بازی و ورزشی برای کودکان قطعا از جذبه خاصی برای خانواده‌ها برخوردار است. تا سال‌های گذشته خانواده‌ها به صورت دست جمعی در این بوستان حضور پیدا می‌کردند تا علاوه بر استفاده از هوای پاک، از محیط پر از آرامش این مکان چند ساعتی در کنار هم لذت ببرند و فرزندانشان هم با بازی سرگرم شوند.

اما متاسفانه امسال بارها از سوی مردم از خبرنگار خبرگزاری شبستان در صومعه‌سرا خواسته شده تا گزارشی در مورد بحران به وجود آمده در این پارک مطلب بنویسد تا مسئولان مربوطه فکری به حال کنند. حضور پررنگ اراذل و اوباش در پارک، فروش مواد مخدر، استفاده از مواد مخدر همچون سیگار، حشیش و … و رابطه ناپسند دختران و پسران نوجوان با همدیگر از جمله گزارشات مردمی به ما بوده است.

اکثر خانواده‌های معتقد که سلامت فرزندانشان برایشان اهمیت دارد؛ از حضور فرزندان خود در پارک و بوستان ابریشم آنچنان که باید احساس رضایت، آرامش و فراغ بال نمی‌کنند و هراس به راه کج رفتن دلبندانشان را دارند.

با همه این اوصاف عموم مردم انتظار دارند شرایط بوستان ابریشم، از وضعیت مناسب‌تری برخوردار شود و شرایطی در این مکان حاکم شود که خانوارها بدون دغدغه بدآموزی، همراه با فرزندان خویش در چنین جایی حضور یابند.

دعوا، کتککاری، جمع شدن جوانان و نوجوانان و پک‌های مکرر به شلنگ قلیان، ابعاد و زوایای پیدا و پنهانی از ناهنجاری بوستان ابریشم به شمار می‌رود که یک پدر و مادر دغدغه‌مند کمتر حاضر به کنار آمدن با آن می‌شود و همین شرایط باعث شده تا خانوارها حتی المقدور از حضور در چنین اماکنی (با ویژگی ها و مسئله های مورد اشاره) پرهیز و اجتناب کنند.

انتظار می‌رود نیروی انتظامی با همکاری شهرداری صومعه‌سرا پایگاه ثابتی در این پارک مستقر کنند تا از آسیب‌های اجتماعی موجود جلوگیری به عمل آمده و خانواده‌ها با اطمینان خاطر بهتر و بیشتری فرزندان خود را به بوستان برای بازی و سرگرمی و تفریح بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *