لینک کوتاه خبر

سرلشکر فیروز آبادی درگذشت

تولم نیوز: سردار سرلشکر سید‌حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته به دلیل بیماری کرونا در ۷۰سالگی درگذشت. مرحوم سرلشکر سید‌حسن فیروزآبادی سال ۱۳۳۰ در مشهد متولد شد و از سال ۱۳۶۸ به عنوان اولین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده بود.

مرحوم فیروزآبادی در ۸ سال دفاع مقدس در سمت‌هایی چون جانشینی نخست‌وزیر در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا‌، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین‌به‌زمین مشغول فعالیت بود و پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، بنابر تصمیم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد. سرلشکر فیروزآبادی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ به مدت ۲۷ سال با حکم رهبر معظم انقلاب، به عنوان رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت بود و پس از آن به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد. وی در دوره اخیر فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان عضو حقیقی مجمع منصوب شده بود.

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت سرلشکر سیّدحسن فیروزآبادی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت همکار دیرین اینجانب، سرلشگر جناب آقای دکتر سیّدحسن فیروزآبادی رحمةالله علیه را به همسر گرامی و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم.

عمری مجاهدت ارزشمند، از تلاشهای مبارزاتی دوران دانشجوئی در مشهد، تا فعّالیّتهای متنوّع و گسترده در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مهم مانند جهاد سازندگی و مجموعه‌های وابسته به شورای عالی دفاع، و بویژه خدمات طولانی مدّت در رأس ستاد کل نیروهای مسلح و سرانجام عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذخیره‌ی معنوی و توشه‌ی اخروی این برادر پرتلاش و خیرخواه است.

روح تعبد و تدین و صدق و ثبات در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی، امتیاز بزرگ دیگری است که همواره با این برادر گرامی همراه بود. این خصوصیات برجسته مایه‌ی رحمت و رضوان الهی برای ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. مغفرت الهی برای وی و آرامش و بردباری برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۰/۶/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *