لینک کوتاه خبر

ایران قهرمان ششمین دوره مسابقات شناوری جام دریا شد

تولم نیوز :ایران قهرمان بخش شناوری ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا به میزبانی بندر انزلی شد .

به گزارش ایرنا ، در  این دوره از مسابقات با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقزستان و به میزبانی ایران  ، کشورمان در مجموع با ۲۰۴ امتیاز مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کرد.
ناخدا یکم عرشه و ستاد عباس حسنی، سر داور مسابقات جام دریا گفت: در این دوره هشت فروند شناور نظامی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی با اولویت فردی و اجتماعی با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم ایران بر سکوی قهرمانی قرار گرفت،تیم روسیه دوم و تیمهای آذربایجان و قزاقستان مشترکا سوم شدند.
اختتامیه این دوره از مسابقات عصر  روز جمعه در سالن همایشهای منطقه آزاد انزلی با حضور کشورهای شرکت کننده برگزار شد .
در این مراسم معاونت هماهنگ کننده ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری و فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی،  استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
این مسابقات هرساله با هدف افزایش مهارت دریانوردان به میزبانی یک کشور برگزار می‌شود و شامل ۶ مرحله تیراندازی سطحی، هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و ۲ مرحله بقاء در دریا و کنترل صدمات است .
از کشور ایران ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان  در این رقابتها شرکت کرده بودند .
از کشور قزاقزستان نیز ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» ، از ناوگان دریای خزر روسیه ناوهای «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و 738 SB یدک کش تشریفات و از کشور آذربایجان نیز ناوهای ” G-۱۲۲ ” و ” G-۱۲۴” در این دوره از مسابقات جام دریا حضور داشتند .
بندرانزلی از سوم شهریور به مدت ۱۳ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *