لینک کوتاه خبر

شهری بدون سطل زباله و مشکلات آن

تولم نیوز : یکی از مشکلات اساسی در شهرهای کوچک و بزرگ تولید زباله به صورت مدون توسط شهروندان است، سطل های زباله علاوه بر کمک به بازیافت مواد زائد، مزایای دیگری چون جلوگیری از تخریب زمین توسط انسان، آگاه سازی خانواده ها در ایجاد نظم و تفکیک زباله ها را به دنبال دارند ولی اکنون در تولم شهر شاهد چنین امری نیستیم.

گزارشات زیادی از شهروندان مبنی بر عدم وجود سطل زباله ثابت در محله ها برای دفع زباله های خانگی به تولم نیوز گزارش شده است. این در حالی است که شهرداری تولم شهر دارای سطل زباله های زیادی است که پاکبانان با کمک آنها در زمان برپایی بازار هفتگی پنج شنبه بازار به پاکیزگی شهر میپردازند.

حال سوال مهم اینجاست که این سطل های زباله در 6 روز دیگر هفته کجا هستند؟

https://tulamnews.ir/wp-content/uploads/2021/08/%D8%B3%D8%B7%D9%84-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87-2.jpeg

شهروندان با وجود این شرایط مجبورند زباله های خانگی خود را در مکان های مختلف از جمله کنار خیابان ، تیربرق و… قراردهند که این مسئله باعث بروز اختلافات نیز می شود. مشاهده شده در اکثر جایگاه هایی که برای زباله در نظر گرفته شده اند تابلو “لطفا در این مکان زباله نریزد” نصب شده است. با توجه به اینکه رعایت بهداشت تاثیر بسزایی در سلامت افراد و در نتیجه عمر طولانی تر را برای این افراد به ارمغان می آورد، انبوه زباله ها و مواد زائد، افزایش حشرات موذی و بیماری های بسیاری را به دنبال دارد، بنابراین جهت جلوگیری از بروز این مشکلات نظافت محیط اطراف زندگی افراد از موارد ضروری بوده که شهرداری و مسئولان مربوطه باید این موضوع را در اولویت و دستور کار قرار دهند.

در معابری همچون خیابان معلم ، خیابان شریعتی، خیابان شهید کریمی (پارک میرزاکوچک تولم شهر) و.. گزارشاتی مبنی بر نبود سطل زباله دائمی یا موقت به دست تولم نیوز رسیده است.

عدم وجود سطل زباله در سطح شهر تولم شهر و همچنین عدم جمع‌آوری صحیح و به موقع زباله در بسیاری از شهرها، منجر به شیوع بسیاری از بیماری ها شده و سیمای شهر را نیز زشت می کند. امید است مدیران شهری این موضوع را جدی گرفته و با توجه به اینکه این امر با سلامت شهروندان عجین شده، با نظارت و طی اقدام جدی آن را حل کنند.

اگر شما اخباری مبنی بر نبود سطل زباله در روستا یا محله خود دارید از طریق صفحه اینستاگرام تولم نیوز به آدرس @tulamnews.ir برای این رسانه ارسال نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *