لینک کوتاه خبر

صدور مجوز پذیرش همزمان دانشجوی دختر در دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا

تولم نیوز : رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور مجوز پذیرش دانشجو دختر در دانشکده فنی وحرفه ای میرزاکوچک صومعه سرا اخذ شده است.

 

دکتر رسول شمشادی روز سه شنبه در نشست شورای اداری دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا اظهار داشت: از این پس دانشکده فنی وحرفه ای میرزاکوچک صومعه سرا به عنوان نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور از حالت تک جنسیتی خارج شده است.

وی این اقدام را در راستای گسترش رشته های دانشگاهی و بسیار موثر دانست و افزود: آموزش های تخصصی مهارتی امروز بیش از هر رشته ای دیگر مورد نیاز کشور است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید ۶۰درصد دانش آموزان مدارس به سمت رشته های فنی و حرفه ای سوق داده شوند که متاسفانه ۳۰درصد این آمار وارد دانشکده های فنی می شوند.

شمشادی با اشاره به اینکه باید مجلس مصوبه ای داشته باشد تا مانع ورود رشته های هنرستانی به دیگر دانشگاه ها شود افزود: باتوجه به اینکه فقط از هنرستان ها پذیرش دانشجو داریم باید بتوانیم از رشته های دیگر هم دانشجو داشته باشیم زیرا مردم دوست دارند به سمت رشته های مهارتی بیایند که ارتباط مستقیم با اشتغال و بازار کار دارد.

دانشجویان دختر از تمامی امکانات رایگان برخوردار خواهند بود

رییس دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا هم در این نشست گفت: با تصویب دانشگاه فنی و حرفه ای و تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری از مهر ماه سالجاری دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا علاوه بر پسران از بین خواهران نیز پذیرش خواهد داشت و با توجه به دولتی بودن این مرکز، تحصیل در دوره های روزانه این دانشکده رایگان می باشد.

سیدهاشم میربهاری به پیگیری های مجدانه ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان و عنایت ویژه دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برای جذب دانشجویان دختر اشاره کرد و افزود: این مرکز برای سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش دانشجوی دختر در مقطع کاردانی رشته های کامپیوتر و حسابداری می نماید.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا گفت: تمامی دانش آموزان هنرستانی دارای دیپلم که در آزمون سال جاری دانشگاه فنی و حرفه ای ثبت نام نموده اند می توانند طی روزهای ۱۹ لغایت ۲۲مرداد ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با ویرایش انتخاب رشته و ثبت رشته های کامپیوتر و حسابداری دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا به عنوان انتخاب اول خود، از مهرماه به تحصیل در این دانشکده مشغول شوند.

میربهاری با اشاره به اینکه هم اکنون در این دانشکده یکهزارو ۲۷۰ دانشجو پسر در حال تحصیل هستند اظهار داشت: در مرحله نخست پذیرش دانشجویان دختر حدود ۸۰ نفر ظرفیت برای ۲ رشته در نظر گرفته شد و به زودی رشته های دیگر نیز در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای خواهران در این مرکز راه اندازی می شود.

هم اکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشکده فنی وحرفه ای صومعه در ۱۸ رشته مهارتی تحصیل می کنند که پیش بینی می شود در سال های آینده با پذیرش دانشجویان دختر و رشته های فنی  این تعداد به بیش از ۲ هزار ۳۰۰ نفر برسد.

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با پنج  بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ،طاهرگوراب و ضیابر در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *