لینک کوتاه خبر

لبریز شدن بیمارستان صومعه‌سرا از بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: حدود دو هفته است که کرونای دلتا در شهرستان صومعه‌سرا شروع به تاختن کرده است، آن هم چه تاختنی، آن‌قدر سخت و شدید و بحرانی که یافتن تخت خالی تقریبا نشدنی است.‌

اگر کار بیماران کرونایی به بستری‌ شدن در بیمارستان هم نرسد کلینیک‌ و مطب‌های سرپایی به طرز کلافه‌کننده‌ای شلوغند و یافتن برخی داروها و حتی تزریق‌شان در مراکز درمان بسیار سخت شده‌ است.

مردم شهر، بی‌اعتنا به ویروسی که همه جا در پراکنده است و جولان می دهد، به زندگی عادیشان می‌پردازند، مهمانی می‌روند، در بازار خرید می‌کنند، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌گیرند و این در حالی است که کادر درمان بیمارستان‌ صومعه‌سرا در صف مقدم مبارزه با بیماری به اندازه یک سر خاراندن وقت ندارند.

بی‌توجهی مردم شهرستان صومعه‌سرا به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سبب شده وضعیت بیماران کرونایی روز به روز شدت بگیرد، این ویروس منحوس جغرافیای این منطقه را از قرمز به سیاهی کشانده است، حال و روز کرونایی صومعه‌سرا از پر بودن تخت‌های بیمارستان و مراکز درمانی مملوس است.

لزوم تجهیز مکان‌هایی در صومعه‌سرا برای بیماران کرونایی

«سیدجلال سیدمحمدی» با ابراز نگرانی از وضعیت کرونایی شهرستان اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان تکمیل است و اغلب بیماران که باید بستری شوند سرپایی مداوا و در خانه بستری می‌شوند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه هم اکنون باید مکان‌های دوم و سومی را برای بستری بیماران کرونایی در نظر بگیریم و تجهیز کنیم افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات حتی نیاز باشد باید اداره خود را تعطیل کنند و در اختیار ستاد کرونا قرار دهند.

وی گفت: اداره صمت اتاق اصناف و اتحادیه ها باید به‌صورت جهادی برای مقابله با ساده انگاری اصناف آماده باش و بصورت گشت‌های مشترک بازرسی جامعه را بیدار کنند.

سیدمحمدی تصریح کرد: قهوه خانه‌ها، قلیان سراها، تالارها، مجتمع‌های تجاری صنوف غیر ضروری، بنگاه‌های املاک باید تعطیل و در صورت عدم تمکین به دستورالعمل ستاد کرونا برخورد قانونی اعمال و پلمپ می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: مرگ در گوشه و کنار این شهر مردم و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، از مردم تقاضا داریم تا با رعایت دستورالعمل‌ها ضامن سلامت خود و خانواده‌هایشان باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *