لینک کوتاه خبر

کاهش شهرستان های قرمز کرونایی گیلان / تولم شهر در وضعیت قرمز

تولم نیوز : بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک که پس از یک هفته اعلام شد، شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال و تالش از رنگ قرمز کرونایی به نارنجی تغییر یافتند.

پیش از این شهرستان های رودسر ، شفت، فومن و رضوانشهر نارنجی بودند و شهرستان املش از وضعیت نارنجی کرونایی نیز به زرد تغییر رنگ داده است.

بر این اساس در نقشه جدید وضعیت کرونا در گیلان شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا ( بخش تولمات و شهر تولم شهر) و بندرانزلی قرمز “پرخطر کرونایی ” هستند.

خیز پنجم کرونا در گیلان تا رسیدن به اوج و حرکت به سوی نزولی شدن نسبت به موج های گذشته طولانی تر شد، ویروس کرونا از بیش از ۲ ماه گذشته “دهم تیرماه” بی رحمانه آمار زیر ۲۰۰ نفری بیماران بستری در بیمارستان های استان را به نزدیک ۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسانده بود.

اما بیماری کووید ۱۹ در گیلان از هفته گذشته پس از نزدیک ۲ ماه اوج گیری، روند آرام نزولی را طی کرد و هر روز از تعداد بیماران بستری روزانه در بیمارستان های استان کاسته شد و آمار روزانه بستری ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در روز تقریبا به کمتر از ٢٠٠ نفر رسیده است.

هم اکنون بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز سیزدهم شهریور یکهزار و ٣٠٢ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری که ١٩٨ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

https://tulamnews.ir/wp-content/uploads/2021/09/169028821.jpg

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *