لینک کوتاه خبر

میزان بارندگی در گیلان به ۶۰ میلیمتر رسید

تولم نیوز : سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از زمان آغاز بارشها عصر جمعه گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز میزان بارش در برخی مناطق استان به ۶۰ میلیمتر رسید که بیشترین آن مربوط به شهرستان آستارا بود.

به گزارش ایرنا شبنم هادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارائه آماری از میزان بارندگی و سرعت وزش باد در استان اطهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از ایستگاههای هواشناسی استان ؛ طب ۲۴ ساعت اخیر بعد از آستارا بیشترین بارندگی ها مربوط به بندرانزلی با ۳۰ میلیمتر ، پره سر از توابع رضوانشهر ۲۱.۳ میلیمتر ، صومعه سرا حدود ۲۰ میلیمتر و رضوانشهر ۱۴.۷ میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: در شهر رشت مرکز استان نیز تا ساعت ۶ صبح ۵۷ میلیمتر باران باریده است؛ ضمن اینکه تا همین ساعت برای شهرهای رودبار ، جیرنده و سیاهکل بارش بارانی نداشته ایم.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی گیلان در ادامه به بیشترین سرعت باد طی سه ساعت اخیر اشاره و بیان کرد: تند باد جیرنده را با سرعت ۷۴.۲ کیلومتر بر ساعت در نوردید و سرعت باد در شهرهای رضوانشهر به ۶۹.۸ کیلومتر بر ساعت ، کیاشهر ۵۳.۶ کیلومتر بر ساعت ، انزلی ۴۶.۱ کیلومتر بر ساعت فومن ۴۰.۷ کیلومتر بر ساعت ، صومعه سرا ۳۶.۷ کیلومتر بر ساعت ، رودبار ۲۳.۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

هادی نژاد اظهار داشت: براساس نقشه های موجود هواشناسی ؛ شرایط بارندگی تا پایان هفته با شدت و ضعف در استان وجود دارد اما بیشترین شدت بارش ها تا عصر امروز است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان بارش و وزش باد در بعضی ساعات در برخی نقاط تا عصر امروز (۱۳ شهریور ) شدید یا خیلی شدید خواهد بود.

هواشناسی گیلان آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها ، جاری شدن رواناب در مسیلها، احتمال آسیب به سازه ها ، شکستگی شاخه ها و احتمال سقوط درختان ، رانش و لغزش زمین و برخورد صاعقه را از مخاطرات فعالیت این سامانه جوی دانسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیزروز پنجشنبه با توجه به صدور هشدار نارنجی وضعیت جوی، از مدیران دستگاه‌های دولتی ذیربط و فرمانداران خواسته بود تا امادگی لازم را برای مقابله با سیلاب احتمالی داشته باشند ؛ ضمن اینکه مردم نیز تمهیدات لازم در بخش های مرتبط به زندگی خودشان را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

 

تصویر آرشیوی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *