لینک کوتاه خبر

ایده جالب یک نانوایی در تولم شهر برای تشکیل صف نان

صف‌های طولانی در مقابل برخی نانوایی‌ها، پخت نکردن برخی نانواها و بحث‌های مردم با نانواها برسرِ نحوه پرداخت هزینه نان با کارت‌خوان‌های جدید مستقر در نانوایی‌ها از جمله چالش‌هایی است که به روزمره فروشندگان و خریداران تبدیل شده است.

حالا یک نانوایی خلاق در تولم شهر در اقدامی جالب برای نوبت دهی ، کارت های بانکی مردم را در یک قفسه چوبی قرار میدهد و به همان ترتیب برای نوبت دهی و فروش نان اقدام میکند .

ویدئو مربوط به آن را میتوانید در ذیل همین گزارش مشاهده نمایید:

مزایای اجرای طرح نان کارتی

به نقل از سلامت نیوز ، محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد درباره مزایای اجرای این طرح می‌گوید: نان در ذات خود یارانه هدفمندی را حمل می‌کند. این قوت غالب به دلیل جایگاهی که در سبد غذایی دارد و نقش جانشینی که نسبت به سایر اقلام پیدا می‌کند از اهمیت فراوانی برخوردار است، چراکه وقتی اقلامی مانند برنج و گوشت گران می‌شود مصرف نان افزایش پیدا می‌کند. پس اگر ما صرفا روی انحرافات مصارف نان تمرکز کنیم قطعا گام اول هدفمندی و هوشمندی را برداشتیم لذا طرحی که توسط دولت در حال پیاده‌سازی است در همین راستاست.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی ادامه می‌دهد: نزدیک به 80 روز است زیرساختی را در کشور در همه نانوایی‌های سنتی کل کشور در غالب کارت‌خوان‌های هوشمند راه انداخته‌ایم و در حال توسعه آن هستیم تا از این طریق بتوانیم امکان اندازه‌گیری عملکرد نانوایان را فراهم کنیم و وقتی این امکان اندازه گیری فراهم می‌شود نظام تخصیص یا دسترسی نانوا به آرد یارانه‌ای مبتنی بر عملکرد خواهد شد و فاصله قیمتی با واحدهای صنفی و صنعتی که باعث ایجاد انحراف در مصارف آرد می‌شد لذا بنای دولت این است محدودیت تامین آرد نانوایی‌هایی که به درستی کار می‌کنند و تولید نان انجام می‌دهند را بردارد و در مقابل دسترسی نانوایان معدودی که ممکن بود آرد یارانه‌ای را خریداری کنند و بخش قابل توجه آن را خارج از شبکه تولید و پخت عرضه کنند، محدود کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که یک نانوا آرد را تبدیل به نان مردم می‌کند در این زیرساخت منصوب شده قابل مشاهده است و دسترسی به آرد محدودیت خاصی ندارد و می‌تواند از یارانه‌های این بخش استفاده کند و آرد را با قیمت مصوب بدون تغییر قیمت نسبت به سال گذشته دریافت کند و علاوه بر آن منابع بودجه‌ای که دولت بابت یارانه آرد تخصیص می‌دهد برای سالجاری 130 هزار میلیارد تومان برآورده شده که اگر پیاده‌سازی طرح انجام شود و اطمینان حاصل کنیم که یارانه اختصاص داده شده به آرد با نرخ قابل قبول تبدیل به نان مردم شده یعنی هدف هدفمندی محقق شده و چیزی حدود 40 هزار میلیارد تومان سالانه در منابع بودجه‌ای کشور صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *