لینک کوتاه خبر

فاضلاب دلیل تلف شدن صدها ماهی در ماسوله رودخان گیلان

تولم نیوز : رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا گفت: مشاهدات اولیه نشان میدهد که تلف شدن ماهی‌های بومی ماسوله در رودخان صومعه سرا واقع در غرب گیلان بر اثر ورود فاضلاب بوده است، اما نتیجه نهایی باید از سوی دامپزشکی اعلام شود.

علی اصغر آزاد بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه در برخی اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی علت مرگ این تعداد ماهی را فاضلاب بیمارستانی عنوان می کنند نمی تواند صحیح باشد چون بیمارستان مجهز به پکیج تصفیه است و از طرفی فاضلاب آن به رودخانه ای دیگر می ریزد و وارد رودخانه ماسوله رودخان معروف به رودخانه کسما نمی شود.

وی اظهار داشت: بدلیل آغاز فصل کشاورزی و کاهش نزولات جوی سطح آب رودخانه پایین آمده و سطح اکسیژن آب کم شده و از سویی ورود فاضلاب خانگی نیز مزید بر علت شده و تلف شدن صدها ماهی بومی از گونه کپورماهیان را رقم زده است.

رضا زمانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،مدیریت فاضلاب را یکی از چالش های زیست محیطی استان عنوان کرد بطوریکه ۸۲ درصد کل  فاضلابهای خانگی شهری وروستایی استان یا وارد رودخانه می شود یا مزارع و وارد سفره زندگی مردم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *